سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۸
۰ نفر

گروه ادب و هنر: اکران آخرین فیلم گاس‌ ون سانت و انتقاد مجدد مایکل مور از دولتمردان جهان به همراه سرقت اموال یکی از تهیه‌کنندگان از هتل محل اقامت او عمده اخبار روز سه‌شنبه کن را تشکیل می‌داد.

فیلم جدید «قلب توانا» از گاس ون سانت که به ماجرای زندگی همسر دانیل پرل، خبرنگار مقتول وال استریت ژورنال در پاکستان می‌پردازد با استقبال نسبی منتقدان مواجه شد اما حضور زوج جنجالی سینمای جهان – براد پیت و آنجلینا جولی – به مراتب بیش از خود فیلم مورد توجه خبرنگاران قرار گرفت.

آنجلینا جولی این نقش را چالشی‌ترین و دشوارترین نقشی توصیف کردکه تا به حال در آن حضور یافته است.

وی در کنفرانس خبری اذعان کرد که برای پذیرش نقش ماریان پرل تردید داشته و برای این فیلم اهمیت زیادی قائل است چون به روایت سرگذشت زنی می‌پردازد که بیش از هر شخص دیگری نفرت را در درونش سرکوب کرده بود. از طرفی باتوجه به این‌که فرزند دانیل پرل پس از مرگ او متولد شد، جولی تولد فرزندش را عامل دیگری برای ارتباط هرچه بیشتر با شخصیت ماریان عنوان کرد.

فیلم گاس ون سانت براساس کتاب قلب توانا، زندگی و مرگ شجاعانه همسرم دانیل پرل ساخته شد که جزو کتاب‌های پرفروش سال‌های اخیر بود.اما عجیب‌ترین صحنه در کنفرانس خبری زمانی بود که کریس برنز (خبرنگار) از ماریان پرل سئوال کرد که آیا حاضر است او را به‌دلیل سئوالی که درمورد تماشای ویدئوی مرگ پرل در یک برنامه تلویزیونی کرده بود، ببخشد.

پس از این سئوال برای چند ثانیه سکوت بر سالن حکمفرما شد و درنهایت ماریان از کلمه بخشش استفاده نکرد و فقط اظهار داشت که عذرخواهی او را می‌پذیرد.

اما مایکل مور در گفت‌وگویی با یک نشریه استرالیایی به‌شدت از جان هاوارد نخست‌وزیر استرالیا و تونی بلر، همتای انگلیسی‌اش انتقاد کرد و تأکید کرد اگر حمایت آنها از جورج بوش در جنگ عراق نبود، هرگز این جنگ رخ نمی‌داد و عده زیادی جان خود را از دست نمی‌دادند.

وی افزود: این آنها بودند که به بوش اجازه دادند تا به مردم آمریکا اعلام کند که کار درستی انجام می‌دهد و اگر این اقدام نبود، بوش هرگز نمی‌توانست جنگ را آغاز کند.

مایکل مور در یک اظهارنظر عجیب، همچنین خواهان تغییر رژیم در استرالیا شد. گفتنی است که با پایان مهلت وزارت خزانه‌داری آمریکا درمورد توضیح مور برای سفر به کوبا، رأی نهایی درمورد او ظرف روزهای آتی اعلام خواهد شد.از سوی دیگر وقوع یک سرقت تمام‌عیار در کن، باعث شد تا مسئولان جشنواره به فکر بهبود شرایط امنیتی بیافتند.

گراهام کینگ یکی از تهیه‌کنندگان مشهور هالیوودی در ویلای شخصی‌اش در کن مورد حمله چند سارق قرار گرفت و آنها تقریبا کلیه اموال با ارزش او ازجمله ساعت و گذرنامه‌اش را به سرقت بردند.

این حادثه باعث شد تا برخی از میهمانان ازجمله مارتین اسکورسیزی شخصا خواهان نگهبان ویژه برای محل اقامت خود شوند.

روز چهارشنبه در بخش مسابقه فیلم‌های درآن‌سو از فاتح آکین، مردی از لندن از بلاتار و پرسپولیس از مرجانه ساتراپی و وینسنت پارونو به نمایش درمی‌آیند.

کد خبر 22715

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز