یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۳
۰ نفر

گروه ادب و هنر: عدم حضور ژواکین فونیکس در سالن محل نمایش فیلمش و انجام چند نظر سنجی برای انتخاب بهترین‌های جشنواره کن از سوی مسئولان برگزاری جشنواره پیش از برگزاری مراسم اختتامیه، از مهم‌ترین رویدادهای روز گذشته بودند.

در شرایطی که جوایز بهترین‌های جشنواره در شاخه‌های اصلی طی مراسمی اهدا شد، منتقدان وسینما دوستان اقدام به انتخاب بهترین فیلم‌ها و هنرپیشگان جشنواره از میان فیلم‌های بخش مسابقه کردند.

در بخش بهترین هنرپیشه مرد نظر منتقدان معطوف به ژواکین فونیکس (برای فیلم شب به ما تعلق دارد) متیو آمار لیک (برای فیلم Diving Bell and Butterfly)، خاویر باردم (برای فیلم جایی برای پیرمردان نیست) تونسل کورتیز (برای فیلم سوی دیگر) چانگ چن (برای فیلم نفس) بود.

ژواکین فونیکس

در بخش بهترین هنرپیشه‌های زن نیز منتقدان بهترین بازیها را از دو یون جون (برای فیلم آفتاب مخفی) آناماریا مارنیکا (برای فیلم 4 ماه، 3 هفته و 2 روز) نورگوی سیسیل چای (برای فیلم سوی دیگر)، زیا (برای فیلم نفس) و گالینا ویش نوسکایا (برای فیلم الکساندرا) دیدند.

اما چند تن از منتقدان نیز در اظهارنظرهای پراکنده بهترین‌های جشنواره امسال را که از کیفیت بهتری نسبت به سال‌های گذشته برخوردار بود، اعلام کردند. تاد مک‌کارتی از ورایتی بهترین فیلم جشنواره را جایی برای پیرمردان نیست از برادران کوئن می‌داند و نورگوی سیسیل چای (از فیلم سوی دیگر) و خاویر باردم (از فیلم جایی برای پیرمردان نیست) را به‌عنوان بهترین هنرپیشگان زن و مرد انتخاب کرد و فیلم نفس از کیم‌کی‌دوک را شایسته جایزه ویژه هیأت داوران می‌داند.

جیسون سالونونز از آبزرور، 2 فیلم پارک پارانویا از گاس وان سانت و نور خاموش از کارلوس ریگاداس را شایسته نخل طلایی می‌داند و هانا شیگولا (از فیلم سوی دیگر) و خاویر باردم (از فیلم جایی برای پیرمردان نیست) را بهترین هنرپیشه زن و مرد جشنواره می‌داند و به‌عقیده او جایزه ویژه هیأت داوران باید به آوازهای عاشقانه از کریستوف هونوره برسد.

اما ژان بروکز از نشریه گاردین فیلم 4 ماه 3 هفته و 2 روز از کریستین مایگنو را بهترین فیلم می‌داند و دویون جون (برای فیلم آفتاب مخفی) و ژواکین فونیکس (برای فیلم شب به ما تعلق دارد) را بهترین هنرپیشگان زن و مرد جشنواره انتخاب کرده است و فیلم مردی از لندن را لایق جایزه ویژه هیأت داوران می‌داند.

اما ژواکین فونیکس 32 ساله دقایقی قبل از آغاز اکران فیلم شب به ما تعلق دارد که او در آن بازی کرده، از سالن سینما خارج شد و زمانی که در کنفرانس خبری درمورد دلیل این قضیه از او سئوال شد، پاسخ داد: این کار که فایده‌ای ندارد. چرا باید فیلم خودم را نگاه کنم.

تازه اگر آن‌را بپسندم، شرایط خیلی خطرناک خواهد شد اصلا سودی برای آینده من نخواهد داشت. وی در بخش دیگری از کنفرانس خبری گفت: جالب بود که فرانک ]گوی[ (کارگردان فیلم) نمی‌توانست این فیلم را بسازد تا این‌که فیلم walk the line اکران شد و برای فیلم فرانک هم سرمایه‌گذار پیدا شد.

فرانک گوی هم تأکید کرد که پس از فیلم خانواده یارد، نقش بابی‌گرین در فیلم شب به ما تعلق دارد را فقط برای فونیکس نوشته بود ولی تا زمان اکران فیلم walk the line نتوانست سرمایه‌گذاری پیدا کند و زمانی که تلاش کرد تا هنرپیشه دیگری را برای این نقش انتخاب کند، راه به جایی نبرد. جشنواره کن ساعاتی پیش با معرفی برندگان، به کار خود خاتمه داد.

کد خبر 23081

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز