شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۲۰:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: کوئنتین تارانتینو، برادران کوئن،گاس ون‌سنت و امیر کستاریکا - برندگان دوره‌های قبلی جشنواره سینمایی کن- ماه آینده در شصتمین سالگرد آن حضور دارند.

به گزارش آسوشیتدپرس در  مراسم معرفی جشنواره کن 2007  بوسیله ژیل ژاکوب رئیس جشنواره که پنج‌شنبه 19 آوریل (31 فروردین) برگزار شد، اسامی فیلم‌های بخش مسابقه آن اعلام شدند.

امسال فیلمسازان کهنه‌کار باید با گروه بزرگی از فیلمسازان جوان برای دریافت جایزه معتبر نخل طلا در بخش مسابقه که 22 فیلم در آن به نمایش در می‌آید، به رقابت بپردازند.

از کارگردانان آمریکایی تارانتینو با فیلم "مدرک مرگ"، برادران کوئن با فیلم "پیرمردان کشوری ندارند" و ون‌سنت با فیلم "پارک پارانوئید" در جشنواره کن شرکت کرده‌اند. امیر کستوریکا، کارگردان بوسنیایی که تا به حال دوبار نخل طلا را برده است، با فیلم جدیدش ،" این را به من قول بده" ، به کن آمده است.

نمایش شب افتتاحیه جشنواره که از 16 تا 27 مه (26 اردیبهشت تا 6 خرداد) ادامه دارد، فیلم "شب‌های بلوبری من"، ساخته یک فیلمساز کهنه‌کار دیگر کن، یعنی کارگردان هنگ‌کنگی وونگ کار- وای است.

کن تلاش می‌کند هر سال به تعادل مناسبی از فیلم‌های پرفروش هالیوودی و فیلم‌ها یکم‌خرج هنری برسد، به قول ژیل ژاکوب، رئیس جشنواره : "آمیزه‌ای از میراث و مدرنیته، فیلمسازان بزرگ و نوآمدگان."


از 22 فیلم بخش مسابقه، 13 تای آنها ساخته کارگردانانی هستند که قبلا فیلمی در بخش اصلی جشنواره نداشته‌اند.

از جمله این تازه‌آمدگان دیوید فینچر، کارگردان آمریکایی با فیلم "دائرﮤ‌البروج" است که درباره شکار یم قاتل زنجیره‌ای است که در اواخر دهه 1960 باعث وحشت در ناحیه خلیج سانفرانسیسکو شده بود.

برخی از فیلم‌های بسیار مورد انتظار در بخش مسابقه حضور ندارند.

از جمله مایکل مور که در سال 2004 به خاطر فیلم "فارنهایت 11/9" برنده نخل طلا شد، امسال با یک مستند انتقادی دیگر به نام "سایکو" درباره نظام بهداشتی آمریکا در بخش جنبی شرکت دارد.  فیلم "سیزده اقیانوس" که جرج کلونی و براد پیت در آن همبازی هستند نیز در بخش جنبی به نمایش گذاشته می‌شود.

مارتین اسکورسیزی، فیلمساز آمریکایی و برنده جایزه اسکار بهترین فیلم امسال، هم گرچه فیلمی در کن ندارد، یک کلاس عالی فیلمسازی را برای دانشجویان و فیلم‌دوستان ارائه می‌کند و ایجاد یک بنیاد سینمایی را اعلام خواهد کرد. او در سال 1976 به خاطر فیلم "راننده تاکسی" برنده نخل طلا شده بود.

امسال کارگردان انگلیس استفن فرایرز (سازنده فیلم "ملکه") رئیس هیات داوران است و برندگان  نخل طلا و سایر جوایز در مراسم پایانی در 27 مه (6 خرداد) اعلام خواهند شد.

کد خبر 20171

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز