همشهری آنلاین: ۲۰ هزار برنامه فرهنگی و مذهبی به مناسبت دهه کرامت در کشور اجرا می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، ‌مسئول شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور امروز در شیراز گفت: این برنامه همزمان با میلاد حضرت معصومه(س) در قم آغاز می شود و یازدهم ذیقعده مصادف با میلاد امام هشتم در مشهد الرضا (ع)پایان می یابد.

حجت الاسلام سلیمانی افزود: این برنامه ها با محوریت مساجد ، پایگاه های بسیج ، امامزادگان و تشکل های مردمی در 3 شهر مقدس مشهد ، قم و شیراز برگزار می شود.

وی گفت: افتتاح 100 کانون فرهنگی ، هنری و کتابخانه در مساجد ، برگزاری مسابقات سراسری امین ولایت در رشته های کتابخوانی ، نشریات تجربی شعر و وبلاگ نویسی ، ادای احترام به قبور مطهر شهد به ویژه شهدای گمنام و مشارکت مجمع جهانی اهل بیت و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای اجرای برنامه های متنوع در رایزنی و مراکز دینی و فرهنگی از جمله این برنامه هاست.

مسئول شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور با اشاره به پنجم ذیقعده روز بزرگداشت امامزادگان افزود: ما در ایران 8 هزار امامزاده داریم.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی همچنین به ششم ذیقعده روز بزرگداشت احمدبن موسی (ع) اشاره کرد و گفت: شبکه خادمان فرهنگی این حرم مطهر در سراسر کشور ایجاد می شود.

برگزاری 500 نشست تخصصی با هدف تبیین شخصیت حضرت شاهچراغ و قرائت زیارت آن حضرت از برنامه های این روز است.

وی افزود: اولویت برنامه های امسال برقراری انسجام میان برنامه های 3 آستان مقدس رضوی ، حضرت معصومه و شاهچراغ برای افزایش معرفت و پذیرایی از زائران است.

کد خبر 227083
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز