همشهری آنلاین: جانشین فرمانده نیروی انتظامی در بازدید از مرزهای استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد: اتباع غیرمجاز و مجاز مقرر شده در شهرهای مرزی سکونت نداشته باشند.

به گزارش ایسنا، سردار حسین ذوالفقاری هدف از این سفر را پیگیری اجرای کامل طرح انسداد مرزهای شرقی و طرد اتباع بیگانه غیرمجاز عنوان کرد و افزود: در این طرح مقرر شده است تا در شهرهای مرزی، اتباع غیرمجاز و مجاز سکونت نداشته باشند که در این رابطه تمامی شهرهای استان سیستان و بلوچستان مرزی محسوب شده و حتی اتباع بیگانه مجاز نیز نمی‌توانند در این استان و سایر استانهای مرزی سکونت داشته باشند و باید به شهرهای داخلی کشور مهاجرت کنند.

وی افزود: آمار دقیقی از تعداد اتباع بیگانه در استان سیستان و بلوچستان وجود ندارد، ولی از زمان اجرای طرح طرد اتباع بیگانه غیرمجاز تا کنون بیش از 60 درصد این اتباع در منطقه سیستان به کشورشان بازگشته‌اند.

سردار ذوالفقاری در خصوص طرح انسداد مرزهای شرقی با بیان این که این طرح از نظر ناجا و وزارت کشور در اولویت قرار دارد، گفت: طرح کنترل مرز با روند فعلی در میلک و میرجاوه در حال اجرا است و حفر کانال در شرق زابل ادامه دارد و در کنار مسیر دریاچه هامون نیز دژ ایجاد خواهیم کرد.

وی در خصوص اعتبارات در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح اظهار کرد: اعتبارات این طرح، 133 میلیارد تومان است که به تصویب مجلس شورای رسیده و برای کنترل انسداد و تقویت مرزها، پایگاه‌ها، پاسگاه‌ها و فعال شدن برجک‌ها هزینه خواهد شد.

جانشین فرمانده ناجا در خصوص روند اجرای طرح انسداد مرز خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 35 کیلومتر کانال حفر و 13 کیلومتر دیوار بتونی احداث شده است و با توجه به این که ما نقاط آسیب‌پذیر دیگری نیز داریم که با بسته شدن این مسیرها، فشار به مسیرهای دیگر وارد می‌شود، تلاش خواهیم کرد، برخی از مناطق کوهستانی را مسدود کنیم.

وی در خصوص همکاری کشورهای همسایه همچون پاکستان گفت: کشور پاکستان تلاش خود را برای کنترل مرز مضاعف و تغییراتی را در ساختار نیروها ایجاد و به صورت رسمی نیروی خود را در مرزها ساماندهی کرده‌ است و نقش بازدارنده موثری برای ورود گروهک‌ها داشته‌ و به این ترتیب مراقبت و کنترل تا حدودی در مرزها افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا سردار ذوالفقاری افزود: معتقدیم که باید امنیت را بومی کنیم و شعار ما به عنوان برقرارکنندگان امنیت، اقتدار در مقابل اشرار و رأفت و مهربانی با مردم و عوامل نظم و امنیت است.

وی با اشاره به این که امنیت شرایط خوبی در استان سیستان و بلوچستان دارد، ادامه داد: همین روند ادامه خواهد داشت و تقویت و کنترل مرز با سرعت بیشتری انجام و به نیروی انسانی و قرارگاه‌ها توجه بیشتری می‌شود.

کد خبر 22668

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز