همشهری آنلاین: جانشین فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با تشریح جزئیات پنج درگیری مسلحانه با اشرار در شرق و غرب کشور طی دو روز گذشته گفت: در جریان درگیری با اشراری که از مرز زابل قصد ورود به کشور داشتند 137 کیلو گرم مواد مخدر بدست آمد.

امیر احمد گراوند در گفتگو با مهر در مورد جزئیات درگیری‌های روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری ماموران مرزبانی با اشرار اظهار داشت: عده‌ای از اشرار از هنگ مرزی زابل قصد ورود به کشور را داشتند که ماموران مرزبانی متوجه موضوع شده و در یک درگیری مسلحانه سه نفر از آنها را به هلاکت رسانده و دو نفر نیز مجروح شدند. ضمن اینکه اشرار با باقی گذاشتن 137 کیلوگرم مواد مخدر و یک جسد به داخل خاک افغانستان گریختند.

وی از کشف بیش از هزار فشنگ گرینف و خودرو از اشرار در مرز سراوان خبر داد و افزود: ماموران در درگیری مسلحانه دیگری در مرز سراوان از ورود سه خودروی اشرار به کشور جلوگیری کردند. همچنین ماموران در یک درگیری سنگین بدون دادن تلفات از این افراد دو دستگاه خودرو تویوتا، هزار فشنگ جنگی گرینف، دوربین دو چشمی و یک دستگاه تلفن ماهواره‌ای را کشف کردند. این در حالی است که روی یکی از خودروها آرم یکی از ادارات استان سیستان و بلوچستان حک شده است که تحقیقات در این باره آغاز شده است.

جانشین فرمانده مرزبانی کشور از درگیری دیگر با اشرار در نوار مرزی نهبندان خبر داد و تاکید کرد: در این درگیری 6 فرد مسلح که با دو دستگاه موتورسیکلت قصد ورود غیرمجاز به کشور را داشتند با اقدامات پیشگیرانه ماموران مرزبانی تعدادی از آنها به هلاکت رسیده و تعدادی نیز به افغانستان متواری شدند.

گراوند با اشاره به کشف 45 قبضه سلاح جنگی در غرب کشور گفت: ماموران مرزبانی با انجام اقدامات اطلاعاتی از ورود محموله سلاح جنگی از طریق نوار مرزی غرب کشور باخبر شدند. بلافاصله باانجام اقدامات عملیاتی نیروهای مرزبانی روز گذشته قاچاقچیان سلاح را در نهر عنبر آباد دهلران شناسایی کردند و با آنها درگیر شدند. افراد شرور هنگامیکه آتش نیروهای مرزبانی را سنگین دیدند با جا گذاشتن 45 قبضه اسلحه به داخل کشور عراق متواری شدند.

وی از کشف هفت قبضه اسلحه شکاری در درگیری با اشرار در غرب کشور خبر داد و تصریح کرد: ماموران در درگیری با اشرار در روستای تیله کوه در کرمانشاه چهار متهم را دستگیر و یک خودرو از متهمان را نیز توقیف کردند.

کد خبر 155276
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز