همشهری آنلاین: فعال برجسته حقوق بشر بحرینی می‌گوید، رژیم آل خلیفه در آستانه برگزاری تظاهرات گسترده مخالفان، سرکوب علیه معترضان را تشدید کرده است.

بحرین

به گزارش پرس تی وی، مریم الخواجه می‌گوید، نیروهای رژیم آل خلیفه هر روز به خانه‌های فعالان حمله کرده و آن‌ها را بازداشت می‌کنند.

الخواجه یاداور شد، رژیم آل خلیفه که عربستان سعودی ازآن حمایت می‌کند، به شکنجه فعالان در زندان ادامه می‌دهد.

رژیم آل خلیفه یک هفته مانده به برگزاری تظاهرات مخالفان در ۱۴ اگوست، سالروز استقلال بحرین از انگلیس، حضور معترضان را در منامه، پایتخت این کشور، ممنوع کرده است.

حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین روز سه شنبه ۱۵ مرداد ( ۶ اگوست) دستوری جدید صادر کرد که براساس آن قانون اجتماعات عمومی تغییر کرد و «سازماندهی تظاهرات، راهپیمایی، اجتماع یا تحصن در شهر منامه به استثنای تحصن مقابل سازمان‌های بین المللی را ممنوع اعلام کرده است.»

مخالفان رژیم آل خلیفه قصد دارند ۱۴ اگوست تظاهراتی گسترده برگزار کنند. رژیم منامه هشدار داده است که معترضان با اعمال قانون روبرو خواهند شد.

پارلمان وفادار به پادشاه بحرین دو هفته پیش لایحه‌ای را تصویب کرد که به موجب آن قدرت جدیدی به مقامات برای مهار چیزی که آن‌ها از آن به عنوان گسترش خشونت «تروریستی» در کشور یاد می‌شود، اعطا شده است. این درحالی است که هدف واقعی این لایحه که سرکوب معترضان است.

این قانون جدید ضد تروریستی به دولت قدرت می‌دهد تا شهروندی هر کسی را که در ارتکاب و یا تحریک به اقدام تروریستی گناهکار شناخته شود، لغو کند.

مردم بحرین اعتراضات خود را از اواسط فوریه ۲۰۱۱ آغاز کرده و خواستار اصطلاحات سیاسی و قانون اساسی شده‌اند؛ درخواستی که پس از مدتی و به دنبال سرکوب وحشیانه اعتراضات مردمی، به برکناری خاندان سلطنتی آل خلیفه از قدرت تبدیل شد.

از زمان آغاز خیزش های مردمی در بحرین، تاکنون ده‌ها نفر، شمار زیادی از آنان تحت شکنجه در حبس، کشته و هزاران نفر دیگر بازداشت شده‌اند.

کد خبر 226331
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز