همشهری آنلاین: سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در دیدار با اما بونینو همتای ایتالیایی خود در رم، اعمال تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی را محکوم و آنرا مغایر منافع جامعه بین المللی دانست.

لاوروف: تحریم های جدید علیه ایران مغایر منافع جامعه بین الملل است

به گزارش ایرنا، لاوروف در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای ایتالیایی، تحریم های جدید آمریکا برای ضربه به اقتصاد ایران را یک بازی خطرناک دانست و اظهار امیدواری کرد تا منطق و عقلانیت پیروز شود.

وزیر خارجه روسیه افزود: تحریم‌های جدید غرب علیه ایران همزمان با شکل گیری دولت جدید جمهوری اسلامی؛ برخلاف منافع بین‌المللی است.

وی گفت: ما نیز همانند رییس جمهوری جدید ایران بر این عقیده هستیم که مساله هسته ای جمهوری اسلامی را باید از طریق گفت و گو و نه با تهدید حل کرد.

وزیر خارجه ایتالیا نیز در این نشست ایران را کشوری مهم و تاثیر گذار در حل مشکلات منطقه بویژه افغانستان و سوریه دانست و گفت: مشارکت بالای مردم ایران در انتخابات اخیر ریاست جمهوری شایسته احترام است و باید با این کشور گفت و گو کرد.

در این نشست خبری دو وزیر خارجه ایتالیا و روسیه ضمن اشاره به بحران سوریه، تنها راه حل آن را از طریق سیاسی و گفت و گو دانسته و مداخله نظامی را رد کردند.

مذاکرات دوجانبه وزرای خارجه و دفاع ایتالیا و روسیه روز گذشته در رم برگزار شد.

کد خبر 226270
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز