همشهری آنلاین: ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه روز سه شنبه به نظارت بر مانور نظامی گسترده ارتش این کشور پرداخت که در نزدیکی مرزهای ژاپن و چین برگزار می شود و یکی از بزرگترین نمایش های قدرت در منطقه آسیا - اقیانوسیه در سالیان اخیر به شمار می رود.

پوتین

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از مسکو، هزاران دستگاه تانک، ۱۶۰ هزار نیروی نظامی، ۱۳۰ فروند هواپیما و ۷۰ فروند ناو در این مانورها که در منطقه گسترده ای از جنوب شرقی سیبری و نزدیک مرز چین تا جزیره ساخالین در شمال ژاپن گسترده شده است، شرکت دارند.

پوتین روز سه شنبه از جزیره ساخالین دیدار کرد و شبکه تلویزیونی دولتی وی را در حالی نشان داد که به همراه سرگئی شویگو وزیر دفاع با دوربین بر عملیات نظارت می کرد.

به رغم نزدیکی منطقه برگزاری این مانور به دو همسایه مهم روسیه، مسکو تاکید می کند که این مانور دارای نیت خصمانه نیست و در چارچوب قوانین بین المللی برگزار می شود. قرار است این مانورها بیستم ژوییه (۲۹تیر) پایان پذیرد.

تمرین های جدید نظامی پس از آن برگزار می شود که پوتین در ماه مارس دستور برگزاری مانورهای از پیش اعلام نشده را در منطقه دریای سیاه با شرکت هفت هزار نیروهای نظامی و ده ها فروند ناو صادر کرد.

کد خبر 223478
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز