همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه مردم از وضعیت فعلی قیمت‌ها و سرعت اینترنت رضایت کافی ندارند گفت: کمیته ارتباطات مجلس ماموریت یافته است تا شرایط ارائه خدمات اینترنت را از لحاظ مالی و دیگر ابعاد بررسی کند و گزارش کامل این موضوع را در آینده نزدیک به کمیسیون ارائه می‌دهد.

رضا رحمانی اظهار داشت: کمیته ارتباطات مجلس ماموریت یافته است تا شرایط ارائه خدمات اینترنت را از لحاظ مالی و دیگر ابعاد بررسی کند و گزارش کامل این موضوع را در آینده نزدیک به کمیسیون ارائه می دهد.

به گزارش همشهری آنلاین ، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت افزود: کندی سرعت اینترنت از مباحث عمده در حوزه فضای مجازی می باشد و با توجه به نقش مهم این موضوع در حوزه های دانشگاهی ،فناوری اطلاعات و علمی باید این موضوع رفع شود و حتما باید در بهبود فضای اینترنت پیشرفت کنیم .

رحمانی گفت: نقش اینترنت در زندگی مردم مانند نقش برق در جامعه مهم و تاثیرگذاراست بطور مثال در یکی از کشورهای منطقه با استفاده از فناوری اطلاعات حدود ۲۰میلیارد صرفه جویی شده بود.

وی اضافه کرد: با وجود جامعه دانشگاهی ،علمی و نیاز جامعه به اینترنت با رعایت ملاحظات اخلاقی و اجتماعی باید مشکلات این بخش حل شود وباید این نکته را در نظر داشته باشیم خدمات ضعیف اینترنتی می تواند در سوق دادن برخی به انجام کارهای غیر قانونی نقش داشته باشد.

رحمانی گفت: در بحث ارائه خدمات و تجارت باید سود متعارفی وجود داشته باشد و نباید در موضوع ارائه خدمات اینترنتی در حق مردم اجحاف شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطر نشان کرد: در بحث خصوصی سازی ضعف داریم و باید شرکت های ارائه دهنده‌خدمات اینترنتی ضمن تقویت مسئولیت بیشتری قبول کنند و همچنین لازمه ذکراست نباید همیشه دولت دخالت کند بلکه شرکت‌ها و جامعه نیز خود را مقید به رعایت قوانین و اخلاق حرفه‌ای کنند.

کد خبر 226200
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز