دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۶:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک کشاورز در غرب چین به علت آنفلوآنزای مرغی فوت کرد و در نتیجه تلفات گزارش شده این بیماری در چین به 14 نفر رسید.

به گزارش آسوشیتدپرس خبرگزاری دولتی چین شین‌هوا  اعلام کرد که  وزارت بهداشت مرگ  یک کشاورز 62 ساله در منطقه شین‌جیانگ را در 12 جولای(21 تیر) به علت آلودگی با ویروسH5N1  نایید کرده است.

به این ترتیب موارد گزارش‌شده ابتلای انسانی به آنفلوآنزای مرغی به 21 نفر می‌رسد.این آمار شامل یک مورد بیماری هم می‌شود که در سال 2003، دو سال پیش از تایید علنی اولین مورد ابتلای انسانی به آنفلوآنزای پرندگان در  چین، رخ داده بود و هفته گذشته دولت چین آن را تایید کرد.

مورد بیماری سال 2003 در تیر ماه امسال در نامه‌ پژوهشگران چینی به نشریه معتبر پزشکی نیوانگلند فاش شد و پرسش‌هایی را در مورد توانایی پکن در شناسایی موارد این بیماری برانگیخت.

ویروس H5N1 به گزارش  سازمان جهانی بهداشت (WHO) از هنگام شیوع آن در اواخر سال 2003 در میان طیور در آسیای جنوب شرقی باعث مرگ  138 نفر شده است.

اغلب موارد ابتلای انسانی به آنفلوآنزای پرندگان ناشی از تماس با پرندگان بیمار بوده است، اما کارشناسان نگرانند که ویروس که در حال حاضر انتقال آن به انسان مشکل است، طوری جهش پیدا کند که به آ‌سانی میان انسان‌ها قابل انتقال باشد و به این ترتیب همه‌گیری جهانی بیماری رخ دهد.

کد خبر 2262

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز