همشهری آنلاین: برخی منابع می‌گویند نام محمد فروزنده مجددا در صدر فهرست کاندیداهای تصدی پست دبیر شورای عالی امنیت ملی قرار گرفته است.

محمد فروزنده

ایران هسته ای نوشت: برخی منابع می‌گویند نام محمد فروزنده مجددا در صدر فهریت کاندیداهای تصدی پست دبیر شورای عالی امنیت ملی قرار گرفته است.

فروزنده که هم اکنون ریاست بنیاد مستضعفان را بر عهده دارد یکی از افرادی است که نام وی از ابتدای پیروزی حسن روحانی به عنوان کاندیدای پست حساس دبیر شورای عالی امنیت ملی مطرح شد.

هفته گذشته برخی منابع خبری گزارش دادند که فروزنده از پذیرش پیشنهاد تصدی پست دبیر شورای عالی امنیت ملی اجتناب کرده است و پیگیری‌های «ایران هسته‌ای» نیز نشان داد که این خبر درست بوده است.

اما روز گذشته برخی منابع گفتند که آقای دکتر روحانی پس از بررسی‌های مجدد دوباره به گزینه محمد فروزنده رسیده و هم اکنون وی اصلی ترین کاندیدای تصدی پست دبیر شورای عالی امنیت ملی است.

اینکه چه کسی مسئولیت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی را بر عهده بگیرد بویژه از این جهت اهمیت دارد که اولا دبیر شورای عالی امنیت ملی مسئول پرونده هسته‌ای است، و ثانیا عالی رتبه ترین مقام امنیتی کشور محسوب می‌شود و بنابراین تعیین کننده جهت گیری‌های اصلی و سازنده تصمیمات کلان امنیتی در دولت حسن روحانی خواهد بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ایران مشاور امنیت ملی رییس جمهور و دبیر شورای عالی دفاع هم هست و بالاترین مقام امنیتی کشور محسوب می‌شود.

در عین حال یک سوال دیگر که گمانه زنی‌هایی درباره آن در حال انجام است این است که چه کسی به جای حسن روحانی به عنوان نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی منصوب خواهد شد.

هنوز اطلاعات دقیقی در این باره وجود ندارد ولی یک حدس این است که رهبر معظم انقلاب ممکن است طبق رویه گذشته خود همان فردی را که به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی انتخاب می‌شود به عنوان نماینده خود در شورا نیز منصوب کنند.

کد خبر 226090
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز