سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۱
۰ نفر

سعید مروتی: سیدمحمد حسینی وزیر ارشاد دولت دهم به‌تازگی در اظهارنظری جالب‌توجه گفته ممکن است علی جنتی نتواند رأی اعتماد مجلس را برای وزارت ارشاد دولت یازدهم دریافت کند.

 باید گفت اگر هم چنین شود که احتمالش زیاد بالا نیست، به هر حال فردی به مسند وزارت ارشاد خواهد نشست که سیاست‌های فرهنگی دولت‌های نهم و دهم را دنبال نکند. فردی که شأن هنرمندان را حفظ کند و با بی‌تدبیری اهالی هنر را به جان هم نیندازد. آنچه در این ۸ سال بر هنر و اهالی‌اش گذشته، بر لزوم یک بازنگری جدی در سیاست‌های فرهنگی تأکید می‌کند. نگاهی به اظهارنظرهای هنرمندان در حوزه‌های مختلف نشان‌دهنده نارضایتی گسترده از عملکرد فرهنگی دولت گذشته است.

انتظار می‌رود آقای رئیس‌جمهور همان‌طور که در ایام انتخابات وعده داد شأن هنر و هنرمند را بازگرداند، به‌عنوان اولین اقدام می‌توان انتظار داشت دولت یازدهم خانه سینمای ایران را بازگشایی کند؛ کاری که با وجود تمایل محمود احمدی‌نژاد به‌دلیل مخالفت‌های رئیس سازمان سینمایی در دولت دهم اتفاق نیفتاد و تعطیلی خانه سینما در کارنامه این دولت ثبت شد. باز شدن خانه سینما در دولت یازدهم می‌تواند در تداوم فضای امیدبخش ایجاد شده در ماه‌های اخیر، شور و نشاط را نیز به جامعه هنری بازگرداند. وزیر ارشاد دولت یازدهم برای جبران آنچه در این سال‌ها گذشته کار دشواری پیش‌رو دارد ولی بازکردن خانه سینما هم آسان است و هم می‌تواند نشانه‌ای روشن باشد بر آغاز تغییرات امیدبخش در حوزه فرهنگ و هنر.

کد خبر 226040

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز