گروه ادب و هنر: با وجود اینکه وزارت ارشاد اساسنامه اصناف سینمایی را برای ثبت شدن نپذیرفت، مجمع عمومی فوق‌العاده خانه سینما عصر دیروز در محل ساختمان شماره2 خانه سینما برگزار شد.

به این ترتیب گامی جدی برای بازگشایی خانه سینما برداشته شد. مجموعه آنچه که دیروز رخ داد یک پیام آشکار داشت و آن تعویق در بازگشایی خانه سینما بود ولی تدبیر سینمایی ها شکل دیگری به ماجرا داد. ظهر دیروز (ششم مردادماه) 6 نفر از اهالی سینما به نمایندگی از 26صنف خانه سینما، اسناد لازم برای ثبت قانونی را به وزارت ارشاد بردند اما این اسناد پذیرفته نشدند.

فرهاد توحیدی، (رئیس هیأت مدیره خانه سینما) در گفت‌و‌گو با ایسنا در این‌باره توضیح داد: مسئولان وزارت ارشاد گفتند مدارک ارائه شده به‌عنوان اسناد لازم برای طی مراحل ثبت قانونی جهت اخذ مجوز فعالیت کفایت نمی‌کند.وی گفت: به نمایندگان صنوف یک نامه 3بندی داده شده که در یکی از آنها نقص مدارک عنوان شده است. غلامرضا موسوی، حسن حسن‌دوست، پروین صفری، جعفر صانعی‌مقدم، محمد آلادپوش و علی دهکردی به نمایندگی از رؤسای اصناف اساسنامه‌ها را به ارشاد بردند. غلامرضا موسوی رئیس شورای عالی تهیه‌کنندگان در این رابطه گفت: در تفاهمنامه‌ای که نمایندگان هیأت مدیره خانه سینما با سازمان سینمایی داشتند مقرر شده بود که اصناف عضو خانه سینما اساسنامه‌های خود را برای ثبت قانونی تحویل سازمان سینمایی بدهند. کاری که 6 نفر از اعضای خانه سینما به‌نمایندگی از رؤسای اصناف آن‌را انجام دادند. به این ترتیب خانه سینما به تفاهمنامه‌ای که در 13تیر منعقد شده به‌طور کامل وفادار بوده و با تحویل اساسنامه آخرین بند آن تفاهمنامه را اجرا کرده است.

موسوی شنبه شب در مراسم افطاری شورای عالی تهیه‌کنندگان گفت: دوستان ریل را عوض کردند و لوکوموتیو به ته دره افتاد. امید داشتیم حداقل موقع رفتنشان اتفاق خوبی بیفتد. به هر حال خانه سینما بازگشایی می‌شود، چه فردا چه چند روز آینده! اما برای دوستانی که تلاش کردند این اتفاق نیفتد متأسفم. باتوجه به اینکه اساسنامه‌ها به بهانه نقصان در پرونده از سوی ارشاد پذیرفته نشدند به‌نظر می‌رسد مدیریت فعلی سینما اراده و تصمیمی برای حل مشکل خانه سینما ندارد. طبق فراخوان هیأت مدیره خانه سینما قرار بود مجمع عمومی فوق‌العاده دیروز یکشنبه 6مرداد در محل ساختمان شماره یک خانه سینما برگزار شود.

درحالی‌که هیأت‌مدیره خانه سینما چند روز پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد به برگزاری مجمع عمومی در ساختمان شماره یک خانه سینما اصرار دارد، روز چهارشنبه 2مرداد معاون اجتماعی ناجا درپی درخواست فرهاد توحیدی رئیس هیأت‌مدیره خانه سینما برای تأمین امنیت مجمع عمومی 6مرداد در تالار سیف‌الله داد ساختمان شماره یک خانه سینما گفت: جلسه در مکانی غیر از خانه سینما برگزار شود. سردار منتظرالمهدی همچنین گفت: در شرایط کنونی به‌منظور اجتناب از وقوع هر نوع اقدامی که به شأن و منزلت اندیشمندان حوزه سینما آسیب برساند، درخواست می‌کنیم مجمع عمومی را در مکان دیگری برگزار کنید. معاون اجتماعی ناجا به یک شرط از موافقت مکتوب وزارت ارشاد با برگزاری مجمع عمومی در ساختمان شماره یک خانه سینما موافقت کرد. وزیر ارشاد هم در نهایت به باز شدن در ساختمان شماره یک خانه سینما رضایت نداد تا در نهایت ساختمان شماره دومیزبان سینمایی ها شود.

کد خبر 225061

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز