چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۰
۰ نفر

گروه ادب ‌وهنر: روز دوشنبه فیلمسازان نزدیک به حوزه هنری با وزیر ارشاد دیدار کردند و چند ساعت بعد هم نوبت اعضای هیات مدیره خانه سینما رسید که جلسه‌ای چند ساعته با علی جنتی داشته باشند.


اعضای حاضر در جلسه اول عبارت بودند از: منوچهر محمدی، ابراهیم‌حاتمی‌کیا، مجید مجیدی، محمدرضا هنرمند، مجتبی راعی، احمدرضا درویش، کمال تبریزی، رضا میرکریمی و عبدالحسن برزیده.

در جلسه دوم نیز اعضای هیات مدیره خانه سینما حضور داشتند که محمد مهدی‌عسگرپور مدیرعامل و فرهاد توحیدی رئیس هیات مدیره ازجمله این افراد بودند. این دیدارها در حالی اتفاق افتاد که تلاش اعضای تشکل اتحادیه که حالا خانه سینما2 و کانون کارگردانان را نیز تشکیل داده‌اند هنوز موفق نشده‌اند با علی جنتی ملاقات کنند. بی‌نتیجه ماندن تلاش اعضای اتحادیه که سینماگران نزدیک به دولت دهم محسوب می‌شوند را اگر کنار جلسات سینمایی‌های منتقد دولت قبلی با علی‌جنتی بگذاریم به نتایج جالب توجهی می‌توانیم برسیم.بخصوص اینکه این روزها صحبت از انتخاب حجت‌الله ایوبی به‌عنوان رئیس سازمان سینمایی است که از حمایت فیلمسازان طیف حوزه هنری برخوردار است.

در واقع با کمرنگ شدن احتمال حضور محمدمهدی حیدریان، انتخاب مدیری چون ایوبی می‌تواند نقطه اتکایی برای سینماگران منتقد سیاست‌های سینمایی دوره شمقدری محسوب شود البته باید به این نکته توجه کرد که در جبهه منتقدان شمقدری، تعداد قابل توجهی نیز حضور دارند که میانه‌شان با فیلمسازان طیف حوزه هنری خوب نیست. تا اینجای کار اما به‌نظر می‌رسد مدیریت سینما در 4سال پیش‌رو در اختیار فردی قرار خواهد گرفت که با خانه سینمایی‌ها ارتباط خوبی دارد. اگر به گذشته نگاه کنیم می‌بینیم که جز در دوره شمقدری در بقیه ادوار، همواره مدیریت سینما با طیف خانه سینما رابطه مثبتی داشته است. به این ترتیب می‌توان امیدوار بود که کمی پس از انتخاب رئیس سازمان سینمایی، خانه سینمای ایران نیز بازگشایی شود.

وزیر ارشاد قرار است روز پنجشنبه با 200نفر از سینماگران دیدار کند اما به نظر می‌رسد اتفاق‌های مهم و تاثیرگذار در جلسات خصوصی رخ می‌دهد نه در دیدارهای عمومی. پس از 4 سال ترک تازی اعضای اتحادیه2، حالا نوبت به خانه سینمایی‌ها رسیده تا دوباره جایگاه گذشته‌شان را به دست آورند.

نتیجه جلسه با وزیر ارشاد: مشکل خانه سینما حل می‌شود

منوچهر محمدی از حاضران در جلسه سینماگران با وزیر درخصوص صحبت‌های مطرح شده در این نشست گفت: سعی کردیم تجربیاتمان را بدون سانسور در اختیار وزیر بگذاریم. عبدالحسن برزیده نیز که در این نشست حضور داشت در این باره چنین گفت: وزیر ارشاد قول حل مشکل خانه سینما را داد. وی همچنین در خصوص گزینه ریاست سازمان سینمایی گفت: رئیس سازمان سینمایی مشخص شده و می‌توانم بگویم که رضاداد، افخمی، حیدریان و پزشک گزینه این پست نیستند.

کد خبر 227942

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز