چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۴:۳۱
۰ نفر

گروه ادب و هنر: حجت‌الله ایوبی با گذشت چند روز از حضورش در سازمان سینمایی احتمالا به دشواری‌های پستی که مسئولیتش را قبول کرده، پی‌برده است.

 او این روزها در حال دیدار با اهالی سینما، مذاکره و مشاوره برای رصدکردن مشکلات و معضلات سینماست. درمورد اختلافات صنفی، ایوبی در دیداری با طیف‌های مختلف سینماگران با منشوری مواجه خواهد شد که به سبک فیلم «راشامون» کوروساوا هرکس داستان را از دید خود روایت می‌کند. داستان بازگشایی خانه سینما هم به همین اختلاف‌های صنفی گره خورده است؛ گروهی که به جواد شمقدری نزدیک بودند و تشکل‌های صنفی موازی ایجاد کرده‌اند، این روزها احساس خطر کرده و می‌کوشند خود را به رئیس تازه سازمان سینمایی نزدیک کنند.

اعضای این گروه در جلسه تودیع و معارفه رئیس سازمان سینمایی حضور پررنگی داشتند. دلیلش هم این بود که کارت‌دعوت‌‌ها از سوی شمقدری برای رفقایش صادر شده بود و به همین دلیل از طیف خانه سینما کمتر کسی در معارفه ایوبی حضور داشت. از سوی دیگر اما سوابق و حشر و نشرهای گذشته ایوبی نشان‌دهنده این نکته است که او بیشتر باید با خانه‌سینمایی‌ها همفکری داشته باشد تا اعضای اتحادیه2 که حالا خانه سینما2 را نیز تشکیل داده‌اند. برای حل مشکل خانه سینما نمی‌توان تمام طیف‌های درگیر سینما را راضی نگه‌داشت و بهترین کار مراجعه به قانون است. خانه سینما تنها یکی از مشکلاتی است که رئیس قبلی سازمان سینمایی برای ایوبی به‌یادگار گذاشته است. درمورد نحوه صدور پروانه ساخت هم که بحث داغ این روزهاست در حال حاضر اتحادیه تهیه‌کنندگان بخشی از وظایف شورای صدور پروانه ساخت را عهده‌دار شده که باتوجه به زاویه‌داشتن اتحادیه با بخشی از اهالی سینما، تجدیدنظر در این زمینه نیز الزامی به‌نظر می‌رسد.

بررسی تصمیمات چند ماه اخیر سازمان سینمایی نیز یکی از کارهای مهم ایوبی است. او اعلام کرده که به دستور وزیر ارشاد درباره تصمیمات اخیر وزارت ارشاد دولت دهم تجدیدنظر خواهد شد؛ اقداماتی که برخی از آنها احتمالا هزینه‌هایی را نیز به رئیس تازه سازمان سینمایی تحمیل خواهد کرد و البته مقابله با آنها هم بدون هزینه نخواهد بود. سینمای ایران در طول 4 سال سیاست تغییر ریل‌گذاری را تجربه کرده و برای بازگشت به مسیر اصلی و خروج از بحران، ایوبی راه دشواری را پیش رو دارد.

کد خبر 229760

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز