دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی بر حفظ محیط زیست تأکید کرد و گفت: خطر انقراض گرگ ایرانی خطری جدی برای محیط زیست است.

گرگ

به گزارش ایسنا، محمد صالحی با بیان اینکه قوچ اوریال درمیان شهرت جهانی دارد، افزود: برای شکار هر قوچ اوریال 12 ساله مبلغ سه هزار دلار از شکارچیان و جهانگردان اخذ می‌شود که این مبلغ با توجه به محدود بودن و منحصر به فرد بودن این حیوان باید به 50 تا 80 هزار دلار افزایش یابد.

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی زندگی بدون سه عامل آب، خاک و هوای پاک را غیر ممکن دانست و یاد آورشد: محیط زیست مخالف تکثیر بیش از حد سگ گرگ در منطقه درمیان است از این رو برای متقاضیان شکار سگ گرگ مطابق با معیارهای محیط زیست پروانه میرشکار صادر می شود.

وی از وجود 4 منطقه حفاظت شده و3 پناهگاه حیات وحش به مساحت سه میلیون هکتار در استان خراسان جنوبی خبر داد و افزود: یگان‌های حفاظت محیط زیست 24 ساعته از تنوع زیستی و 14 منطقه شکار ممنوع استان محافظت می‌کنند.

صالحی از احداث 20 باب محیط بان، تجهیز یگان‌های حفاظتی به وسیله نلیه و تسلیحات، آموزش زیست محیطی به اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان، تولید محصولات چند رسانه‌ای و ایجاد آبشخور برای حیاط وحش با توجه به خشک سالی‌ها و آبرسانی به آنها به عنوان مهمترین اقدامات محیط زیست استان در سال جاری یاد کرد.

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: موفقیت محیط زیست استان بدان خاطر است که مردم طبیعت را تنها برای یک مقطع کوتاه نمی خواهند و ضمن استفاده از مواهب طبیعی، در صدد حفظ و نگهدای آن برای نسل‌های آینده نیز هستند.

کد خبر 225982
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز