چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۳
۰ نفر

اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) طی گزارشی اعلام کرد: با افزوده شدن 4807 گونه در معرض انقراض به فهرست قرمز گونه‌های در معرض خطر، تعداد گونه‌های گیاهی و جانوری این فهرست به 70هزار و 294گونه رسید که از این میان 20هزار و 934گونه بیش از سایر گونه‌ها با خطر جدی انقراض مواجه هستند.

70هزارگونه‌گیاهی و جانوری در فهرست قرمز

 این گزارش که درسایت IUCN منتشر شده، نشان می‌دهد جمعیت مخروطیان به‌عنوان قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین ارگانیسم‌های جهانی، میگوی آب شیرین، حلزون‌های مخروطی، گرازماهی‌های بدون باله رودخانه یانگ تسه، ماهی پاپ سانتاکروز، سوسمار آبی غول‌پیکر کیپ ورده و گونه‌ خاصی از میگوهای آب شیرین تا مرز نابودی کاهش یافته است.

جین المارت، مدیر جهانی گروه حفاظت از تنوع‌زیستی IUCN در این‌باره می‌گوید: اکنون بیش از هر زمان دیگری از وضعیت تنوع‌زیستی جهان اطلاع داریم اما تصویر کلی از این وضعیت جهانی، هشداردهنده است. اگر در مسیر تلاش برای پایان‌دادن به روند انقراض گونه‌های زیستی حیاتی در سیاره زمین جدی هستیم باید تا حد امکان از این اطلاعات برای هدفمند کردن فعالیت‌های حفاظتی خود استفاده کنیم.

براساس این گزارش، 34درصد از درختان سدر، سرو، صنوبر و سایر گیاهان مخروطی اکنون با خطر انقراض مواجه هستند که این رقم نسبت به آخرین ارزیابی‌های سال1998 میلادی 4درصد افزایش یافته است.

کد خبر 221526

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز