شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۴
۰ نفر

مقامات گمرک کنیا در خلال موج جدیدی از شکار غیرقانونی حیوانات در معرض انقراض موفق شدند ۲محموله قاچاق جداگانه در مجموع حدود ۴تن عاج‌فیل کشف و مصادره کنند.

جنگ با سوداگران عاج در کنیا

نخستین محموله عاج‌های قاچاق جمعه گذشته و به وزن حدود 1900کیلوگرم در شهر بندری «مومباسا» که زیر کیسه‌های دانه‌های کنجد مخفی شده بودند، کشف شد. هفته گذشته نیز دومین محموله قاچاق با وزن حدود 2تن کشف شد که به همین شیوه جاسازی شده بودند. هر دو محموله برای ارسال به ترکیه بارگیری شده بودند. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کشف محموله‌های اخیر از جدیدترین کشف‌های عظیم است که از قتل‌عام گسترده صدها فیل در کنیا خبر می‌دهد. علاوه بر محموله‌های فوق از قاچاقچیان همچنین بیش از 500کیلوگرم پوست پانگولین (مورچه‌خوار فلس‌دار) کشف و ضبط شد که نشان می‌دهد برای تهیه این مقدار پوست، ده‌ها پانگولین در معرض خطر انقراض برای مصارف طب سنتی و ساخت لوازم لوکس و تزیینی شکار شده‌اند.

آرتور تودور، رئیس اداره حیات‌وحش کنیا عنوان کرد: برای جلوگیری از فعالیت سوداگران، بازرسی‌ها در بنادر این کشور افزایش پیدا کرده است. به گفته وی، دولت کنیا قصد دارد مطمئن شود از بنادر کنیا به‌عنوان مبدا ترانزیت عاج‌فیل استفاده نمی‌شود و باید به قاچاقچیان اعلان جنگ کنیم تا موفق به ریشه‌کنی تجارت عاج‌فیل شویم. تجارت غیرقانونی عاج‌فیل بازاری به ارزش سالانه 10میلیارد دلار دارد که بیشتر مشتریان آن از کشورهای آسیایی و خاورمیانه هستند.

کد خبر 234624

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز