همشهری آنلاین: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه فعالیت جزیره‌ای اصولگرایان جز تکرار شکست نتیجه پیامدی ندارد، افزود:ایثار راه تشکیل حزب فراگیر در جریان اصولگرایی است.

کوثری گفت: فکر اصولگرایی برگرفته از بطن انقلاب اسلامی است اما ممکن است در روش و اجرا اختلاف هایی باشد اما همه نیروهای این جریان باید در قالب یک تشکل منسجم کنار هم کار کنند و از فعالیت‌های جزیره ای و پراکنده بپرهیزند.

نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خانه ملت اضافه کرد: اگر قرار باشد اصولگرایان به صورت پراکنده و جزیره‌ای به فعالیت خود ادامه دهند، نتیجه همان می شود که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ دیده شد و نمی توانند نتیجه ای که مد نظر دارند را محقق سازند.

کوثری طرح پیشنهاد "شفاف سازی گفتمانی" از جانب برخی از گروه های اصولگرا را امری بلامانع توصیف و تصریح کرد: همه گروه ها و تشکل های سیاسی باید بدانند که بحث اصولگرایی دارای شاخصه های اصلی مثل گذشت و فداکاری و ایثار است و تا زمانی که لازم باشد باید این کار انجام شود و در کنار هم قرار گیرند تا بتوانند کسی که شایسته تر است را از بین خود معرفی کنند.

این نماینده مجلس تبیین اخلاق گذشت را برای تشکیل حزب فراگیر ضروری توصیف و تصریح کرد:اگر همه بخواهند در راس قرار گیرند ، ممکن نیست ، افراد شایسته باید در راس باشند.

کوثری تشکیل حزب فراگیر اصولگرایی را مناسب اما دارای شرایط و ضوابط خاص توصیف و تصریح کرد:تشکیل حزب فراگیر باید بر مبنای ایثار و از خودگذشتی گروه‌ها و افراد اعلام موجودیت کند در غیر این صورت راه به جایی نمی‌برد.

وی با بیان اینکه بدون ایثار و گذشت اصولگرایان نتیجه این می‌شود که مردم تصمیماتی دیگری اتخاذ می‌کنند، ادامه داد: اگر قرار باشد حزب فراگیر راه‌اندازی شود و دوباره در آن نیز هر گروه خود را محق بداند فعالیت این حزب غیر ممکن می شود.

کوثری در خصوص امکان تمسک یافتن به پیرسالاری و شیخوخیت برای تجمع دوباره اصولگرایان گفت:بالاخره شیخوخیت نیز دارای مبنایی است و نمی توان به راحتی گفت سن تنها معیار باشد بلکه توانمندی‌ها و آگاهی‌ها در کنار سن مد نظر قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اگر قرار باشد درگیر منیت باشیم نتیجه مطلوب هرگز حاصل نمی شود.

کد خبر 225940
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز