همشهری آنلاین: عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر تشکیل حزب فراگیر در آینده نزدیک گفت: هنوز لیدری هیچ شخصی در حزب فراگیر مشخص و نهایی نشده و طرح اسامی افراد گمانه زنی‌ است.

احمد نیک فر عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین درباره تشکیل حزب فراگیر از سوی محمدرضا باهنر گفت: در کنگره چهارسال پیش جامعه مهندسین، تشکیل حزب فراگیر به تصویب اعضا رسید و حتی کار به شناسایی هئیت موسس هم منجر شد و مجوز روزنامه پیشرفت و توسعه برای این حزب فراگیر دریافت شد، اما به انتخابات ریاست جمهوری برخوردیم و اتفاقاتی که درآن ایام رخ داد، باعث شد که دیگر تشکیل حزب فراگیر دنبال نشود.

وی افزود:اما الان باز فضا برای طرح تشکیل حزب فراگیر ایجاد شده است و به نظر بنده در این دوره می‌توان این حزب را تشکیل داد و به احتمال زیاد حزب فراگیر تشکیل خواهد شد.

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین در ادامه در خصوص اینکه البته هنوز لیدری هیچ شخصی همچون هاشمی‌رفسنجانی و ناطق نوری در حزب فراگیر مشخص و نهایی نشده و نام بردن این افراد گمانه زنی‌ است، اظهارداشت: تاکنون محوریت این افراد در حزب فراگیر مدنظر باهنر مطرح نشده است، با این حال ما از همه نیروهای شاخص و باسابقه در فعالیت های تشکیلاتی دعوت می‌کنیم تا در هیئت موسس حزب فراگیر قرار گیرند.

نیک فر تشکیل حزب فراگیر را از سوی دو جریان شاخص ضروری عنوان کرد و با بیان اینکه به اعتقاد بنده تشکیل حزب فراگیر و نظام پارلمانی از ضرورت‌های امروز جامعه است، تصریح کرد: از احزاب اصول‌گرا و اصلاح‌طلب می‌خواهیم که احزاب فراگیر،فعال و شناسنامه داری را در عرصه سیاسی راه اندازی کنند. ما در اردوگاه اصولگرایان دنبال این کار هستیم و انشاءالله به زودی این حزب تشکیل خواهد شد.

وی گفت: هرگاه این حزب فراگیر آغاز به کار کرد و در فضای سیاسی به تثبیت رسید، احزاب اصولگرا در آن ادغام خواهند شد. بنابراین با فعالیت حزب فراگیر، جامعه اسلامی مهندسین همچنان برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را ادامه خواهد داد.

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین در ادامه با بیان اینکه این تشکل درخواست دیدار با رئیس جمهور منتخب را داده است،گفت: هنوز زمان این دیدار مشخص نیست، ولی بناداریم با روحانی دیدار و گفت‌وگو کنیم و پس از این دیدار نحوه تعامل و همکاری با دولت مشخص خواهد شد و برای همکاری بیشتر کارگروهی را متشکل از اعضای جامعه مهندسین تشکیل خواهیم داد.

کد خبر 222523
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز