گروه شهری: شهردار تهران ضمن بررسی فعالیت‌های مطالعاتی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از کتاب «مجموعه کامل قوانین شهرداری‌ها» رونمایی کرد.

در این جلسه شهردار تهران به همراه معاونان و مدیران مرکز ضمن استماع گزارش عملکرد مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، پروژه‌های«بازنگری، اصلاح و بهبود ساختار تشکیلات شهرداری تهران» و «طرح طبقه بندی مشاغل و نظام پرداخت در شهرداری تهران» را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

شهردار تهران در ارتباط با پروژه‌های فوق اظهار داشت: در برنامه‌ریزی و اجرای سیستم‌های سازمانی و اداری باید به‌گونه‌ای حرکت کردکه سازمان، منطبق با اخلاق و رفتارهای انسانی باشد؛ به‌طوری که انسان را سازمانی اداره نکنیم، بلکه سازمان را به‌صورت انسانی مدیریت کنیم. محمدباقر قالیباف با اشاره به این نکته که در آینده شهرداری تهران، باید منتظر یک اتفاق بزرگ و جدی در حوزه نرم افزاری باشیم، بیان داشت:

شهرداری تهران طی 8سال گذشته به مسائل سخت افزاری نظیر احداث بزرگراه‌ها، تونل‌ها و... پرداخته است، لیکن در دور بعد توجه به حوزه نرم افزاری، برای اداره آینده شهر باید یکی از اولویت‌های جدی شهرداری تهران باشد. وی ادامه داد: مشکل اصلی در شهر تهران «فرهنگ ترافیک» است که باید برای حل این مشکل گام‌های اساسی برداشته شود. با استفاده از تصحیح فرهنگ ترافیک، بحث اقتصاد شهری، آلودگی هوا و هدر رفتن زمان نیز کاهش پیدا می‌کند.

در این جلسه همچنین محمود عسکری آزاد رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران اقدامات انجام شده و در دست انجام مرکز را در 3بخش تشریح کرد. عسکری‌آزاد در بخش اول به اصلاح و بهبود زیرساخت‌های اداری مرکز مطالعات نظیر تهیه برنامه راهبردی و عملیاتی، اصلاح ساختار و ترکیب نیروی انسانی و تدوین دستورالعمل‌ها اشاره کرد. وی در ادامه به توضیح اقدامات برنامه‌ای انجام شده شامل اجرای کیفی پروژه‌های مطالعاتی و تسریع در انجام آنها، اثر بخش کردن نتایج مطالعات در فعالیت‌های شهرداری و ارتقای دانش مدیریت شهری، نظارت بر حسن اجرای طرح جامع و توسعه شهری تهران پرداخت.

توسعه بهره‌وری مرکز در دوبعد اثربخشی و کارایی و اصلاح کیفی مطالعات و تحقیقات، کاهش هزینه‌ها و سرعت در انجام فعالیت‌ها از محور‌های بخش سوم گزارش رئیس مرکز مطالعات وبرنامه‌ریزی شهر تهران بود. وی از عقد قرارداد و اجرای 232عنوان پروژه مطالعاتی در حوزه‌های مختلف مسائل شهری به‌منظور ایجاد پشتوانه‌های علمی لازم در مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران خبر داد و گفت: از بین پروژه‌های فوق 74عنوان پروژه اتمام یافته است.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در ادامه به تدوین گزارش‌های علمی و تخصصی این مرکز، اشاره کرد و افزود: از مجموع 348عنوان گزارش تخصصی که در دستور کار مرکز بوده، 206عنوان چاپ و منتشر شده است. همچنین در سال 1391، 47عنوان نشست و کارگاه علمی-تخصصی در حوزه‌های شهری، برای مخاطبان گوناگون در داخل و خارج از شهرداری برگزار شده است و 27عنوان نشست و کارگاه تخصصی نیز تا پایان سال 1392برگزار خواهد شد. رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در ادامه به حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی اشاره کرد و گفت: 240عنوان پایان‌نامه مورد حمایت مالی و معنوی مرکز قرار گرفته که 62عنوان آن در مقطع دکتری و 178عنوان در مقطع کارشناسی ارشد است.

کد خبر 225263
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز