گروه شهری: جشنواره شهید رجایی و جشن روز کارمند با حضور شهردار تهران و مسئولان شهری در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

ghalibaf

این جشنواره پایان‌بخش ارزیابی‌های یکساله شهرداری تهران از بخش‌های زیرمجموعه در بخش کارمندان و مدیران و کارشناسان بود.

محمدباقر قالیباف در این جشن با اشاره به هفته دولت و یاد مقام شامخ شهیدان رجایی و باهنر، از زحمتکشان عرصه خدمت در دولت یازدهم و شهرداری تهران قدردانی کرد.

وی تصریح کرد: در طول 8سالی که توفیق خدمت داشتیم با همه وجود تلاش کردیم باورهای انقلابی و اهداف بلند انقلاب را اجرا کنیم. قالیباف با بیان اینکه اقدامات شهرداری در این سال‌ها توأم با نگاه علم‌محور و واقع‌بین بوده است، گفت: ما تکلیف‌گرا هستیم اما در این راه به نتیجه هم بی‌توجه نیستیم. همه وقتی نگاهی منصفانه به شهر می‌کنند، نتیجه زحمات خالصانه کارمندان و کارگران پایتخت را می‌بینند که همزمان با حوزه‌های عمران و خدمات در بخش فرهنگ، توجه به سبک زندگی و سلامت نیز با تدبیر و روحیه جهادی تلاش شده است. برای بنده و همکارانم رضایت شهروندان مهم است نه تخریب‌های سیاسی.

قالیباف تصریح کرد: شفافیت مالی امروز یکی از افتخارات شهرداری تهران است، بگذریم که امروز برخی از سر ناآگاهی سخنانی علیه این جریان پاک می‌زنند. در سال84 انحراف از بودجه 33درصد بود اما امروز به‌عنوان شهردار تهران به مردم عرض می‌کنم اگر کسی حرفی می‌زند که در شهرداری در تفریغ بودجه سال 91هزارمیلیارد تومان اختلاف هست، به استناد گزارش حسابرس ویژه شورای شهر این رقم حدود صفر است.

وی تأکید کرد: هر کس کار اجرایی کرده باشد، باید بداند تطبیق بودجه همزمان با اجرا بسیار مهم است. ما در شرایطی تفریغ بودجه شهرداری تهران را به صفر رسانده‌ایم که دیوان محاسبات درباره عملکرد دولت ارقام بزرگی به‌عنوان انحراف از بودجه ذکر می‌کند. اما امروز این رقم ناچیز حاصل زحمات کارمندان و مدیران شهرداری تهران است. این رشد خیره‌کننده‌ای است که نهادهای نظارتی از شهرداری تهران به‌عنوان سازمان نخست در مبارزه با فساد اداری و مالی نام می‌برند؛ در شرایطی که سال‌ها پیش این نهاد در بدنامی شهره بود. شهردار تهران افزود: زحمات شما عزیزان ماندگار است و با هر حرفی زائل نمی‌شود چراکه خدا مدافع آبروی افراد خدوم است.

حسین‌محمد پورزرندی معاون اداری مالی شهرداری تهران نیز در جشن روز کارمند با اشاره به اینکه روز کارمند فرصت مناسبی برای تبیین جایگاه رفیع این افراد است، اظهار کرد: شهرداری تهران به مدد دکتر قالیباف در سال‌های اخیر تمرکز خود را بر تکریم و توانمندسازی کارکنان این نهاد قرار داده است. ارتقای معیشت، توجه به امنیت شغلی و آموزش کارکنان محصول توجه ویژه تیم فعلی شهرداری در سال‌های اخیر است.

در حاشیه این مراسم از خانواده شهیدان آتش‌نشان امید عباسی و مجتبی جراحی تقدیر به عمل آمد. همچنین در پایان جشنواره شهید رجایی از کارمندان نمونه شهرداری تهران در معاونت‌ها و مناطق قدردانی شد.

کد خبر 228699
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز