همشهری آنلاین: روزنامه الوطن مصر خبر داد که حدود سه ساعت پیش مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در حضور شخصیتی نظامی با مرسی دیدار کرده است و احتمالا تا چند ساعت آینده بار دیگر با وی دیدار خواهد کرد.

فارس به نقل از روزنامه مصری «الوطن» نوشت: کاترین اشتون مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا که از دو روز گذشته به قاهره سفر کرده امروز با محمد مرسی دیدار کرده است.

الوطن گزارش داد که حدود سه ساعت پیش مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در حضور یک شخصیت نظامی با رئیس جمهور برکنار شده مصر دیدار کرده است.

همچنین «مایا کوکسیانسیس» سخنگوی اشتون در صفحه توئیتر خود تأکید کرد که دیدار وی با مرسی دو ساعت به طول انجامیده است و بحث‌های گسترده‌ای در این دیدار صورت گرفته است.

هنوز به صورت رسمی جزئیاتی از این دیدار منتشر نشده است اما الوطن به نقل از منابع آگاه از ارائه طرحی از سوی اشتون به مرسی خبر داد که بر اساس آن با دستور مرسی به هوادارانش برای پایان دادن به اعتراض‌ها او و رهبران اخوان تحت پیگرد قانونی قرار نگیرند.

این روزنامه مصری افزود که مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا همچنین از شرایط جسمی مرسی اطمینان خاطر پیدا کرده و خواستار دیدار مجدد با او شده است که احتمالا تا چند ساعت آینده صورت می‌گیرد.

بعد از برکناری مرسی وی در یکی از ساختمان‌های وابسته به نیروهای ارتش زندانی شده است؛ روز گذشته مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور موقت مصر تأکید کرد که مرسی زندانی سیاسی نیست بلکه به دلیل اتهاماتی که به او وارد شده تحت بازجویی قرار دارد.

کد خبر 225185
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز