همشهری آنلاین: سارقی مسلح جواهراتی به قیمت 53 میلیون دلار را از هتلی در کن فرانسه به سرقت برد.

جواهرات

براساس گزارش CNN، روز گذشته در نمایشگاه جواهراتی که در شهر کن برگزار می‌شد سرقتی مسلحانه انجام گرفته و جواهراتی به ارزش 53 میلیون دلار یا 40 میلیون یورو به سرقت رفتند.

این سرقت که از ماه می تا کنون سومین سرقت در شهر کن به شمار می‌رود صبح روز یکشنبه در هتل کارلتون رخ داده‌است. به گفته مقامات پلیس نیس فرانسه، سارق که چهره خود را پوشانده بوده‌است، با اسلحه مهمانان و مسئولان نمایشگاه را تهدید به مرگ کرده و جواهرات را به سرقت برده‌است. پلیس ارزش 53 میلیون دلاری جواهرات را تایید نکرده‌است.

این سرقت در پی دو سرقت بزرگ جواهر دیگر که امسال در طی برگزاری فستیوال فیلم کن رخ داد، انجام گرفته‌است. طی برگزاری فستیوال فیلم کن گردنبندی به ارزش 2.6 میلیون دلار از همان هتلی که چند روز پیشتر جواهراتی به قیمت یک میلیون دلار ربوده شده‌بودند، به سرقت رفت. این گردنبند بخشی از یک مجموعه جواهرات متعلق به شرکت چوپارد، حامی مالی فستیوال کن، بوده است.

در عین حال این سرقت چند ماه پس از سرقت بی‌باکانه جواهرات از فرودگاه بلژیک انجام گرفته‌است. در ماه فوریه هشت مرد نقابدار و مسلح با استفاده از دو خودرو از مسیر حفره‌ای که در حصار فرودگاه بروکسل ایجاد کرده‌بودند وارد فرودگاه شده و 50 میلیون دلار الماس را از هواپیمایی درحال حرکت،‌ پیش از اینکه سرعت آن افزایش پیدا کند، به سرقت بردند. تاکنون بیش از 30 نفر در رابطه با آن سرقت دستگیر شده‌آند.

در سال 2008 نیز چهار سارق مسلح که دو نفر از آنها زن بودند وارد چواهر فروشی هری وینستون در پاریس شده و 111 میلیون دلار کالا را در عرض 15 دقیقه از این جواهرفروشی به سرقت بردند. این جواهرات در سال 2011 در ناودان خانه‌ای در حومه شهر پاریس کشف شدند.

کد خبر 225114
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز