دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶
۰ نفر

گروه حوادث: مرد شیک‌پوش با جعل عنوان، نقش خریدار ماشین را بازی می‌کرد تا در فرصتی مناسب دست به سرقت بزند.

متهم

21خرداد‌ماه سال‌جاری مردی به کلانتری 114غیاثی رفت و از سرقت خودروی پژو پرشیایش خبر داد. وی به ماموران گفت: چند وقت پیش تصمیم گرفتم ماشینم را بفروشم. برای همین آگهی فروش آن را پشت شیشه ماشین چسباندم تااینکه روز گذشته مرد ناشناسی با من تماس گرفت و مدعی شد که خودرو را در خیابان دیده و قصد خرید آن را دارد.

وی ادامه داد: امروز این شخص برای بازدید خودرو با من در گاراژی در خیابان خاوران قرار گذاشت و زمانی‌که به بهانه امتحان کردن ماشین، موتور آن را روشن کرده بود، در یک لحظه از غفلت من استفاده کرد و پایش را روی پدال گاز گذاشت و با سرقت ماشینم متواری شد. بعد از شکایت این مرد، پرونده‌ای تشکیل شد و در اختیار ماموران پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت. کارآگاهان که با توجه به شیوه و شگرد متهم احتمال می‌دادند او سابقه‌دار است با کمک مالباخته به چهره‌نگاری وی پرداختند و در بررسی آلبوم مجرمان سابقه‌دار موفق به شناسایی مرد سابقه‌داری به نام فرزین 36ساله شدند که از سال 75بارها به اتهام جرائم مختلف ازجمله ایراد ضرب و جرح، ‌غصب عناوین مشاغل دولتی و. . . دستگیر شده و به زندان رفته بود.

با مشخص شدن هویت متهم ماموران راهی مخفیگاه وی شدند اما وی آخرین بار در سال گذشته بعد از آزادی از زندان محل سکونت خود را تغییر داده بود. درحالی‌که تجسس‌ها برای دستگیری متهم فراری ادامه داشت13تیرماه سال‌جاری ماموران پلیس آگاهی شهرستان قم هنگام گشت‌زنی به‌خودروی پرشیایی مشکوک شدند که بعد از بررسی سوابق آن اطلاع پیدا کردند که خودرو مسروقه بوده و دستور توقیف و دستگیری سرنشینان آن در سیستم جامع پلیس ثبت شده بود.

با این اطلاعات خودرو که دو سرنشین داشت توقیف شد و مردان جوان بازداشت شدند. با انتقال آنها به پلیس آگاهی شهرستان قم و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد یکی از آنها به نام فرزین همان متهم تحت تعقیب پلیس آگاهی پایتخت است اما سرنشین دوم مدعی بود که اطلاعی از مسروقه بودن ماشین و اینکه فرزین یک مجرم سابقه‌دار است، نداشته است. بررسی‌ها نشان می‌داد که این مرد آخرین طعمه فرزین بوده و مرد کلاهبردار با معرفی خود به‌عنوان کارمند عالی‌رتبه یکی از سازمان‌های دولتی و به بهانه تهیه وام برای این شخص، قصد داشته از او کلاهبرداری کند که پیش از اجرای نقشه‌اش دستش رو شد.

با انتقال فرزین به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران و در بررسی اسناد و مدارک شناسایی به‌دست آمده از داخل خودروی مسروقه، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان شدند که خودروی آنها به شیوه‌ای مشابه از سوی متهم سرقت شده بود. یکی از آنها، پس از حضور در پایگاه ششم و شناسایی متهم، به کارآگاهان گفت: فرزین با معرفی خود به‌عنوان سرهنگ یکی از ارگان‌های نظامی و به بهانه خرید خودروی سمند با من قرار ملاقات گذاشت.

زمانی‌که وی از من درخواست کرد تا خودرو را از نظر فنی بررسی کند، بی‌خبر از نیت وی ماشینم را در اختیارش قرار دادم و او نیز از همین فرصت استفاده کرد و خودرویم را در برابر چشمانم به سرقت برد. سرهنگ محمد اشراقی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: با توجه به ارتکاب جرائم احتمالی دیگر از سوی متهم و افزایش تعداد مالباختگان، دستور انتشار تصویر متهم از سوی قاضی پرونده صادر شده است؛ به همین‌خاطر از کسانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می‌شود تا جهت طرح شکایت خود به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 224213
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز