یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰
۰ نفر

گروه حوادث: پلیس در تعقیب 2تبهکار حرفه‌ای است که با استفاده از رسیدهای جعلی دستگاه کارتخوان، دست به کلاهبرداری میلیونی از طلافروشی‌ها زده‌اند.

متهم

چند روز پیش صاحب یکی از طلا فروشی‌های بندرعباس نزد مأموران پلیس رفت و خبر از کلاهبرداری 64 میلیون تومانی 2 مرد شیاد داد.

وی گفت: چند روز پیش 2مرد جوان به مغازه‌ام آمدند و یکی از آنها بعد از خرید حدود یک‌میلیون تومان طلا، پول آن را از طریق کارت عابربانکش پرداخت کرد و بعد از گرفتن رسید، از مغازه خارج شد. مدتی بعد این مرد دوباره به مغازه‌ام آمد و این بار گفت که قصد خرید تعداد زیادی سکه را دارد. این مرد 64سکه بهارآزادی سفارش داد و من هم سفارش وی را تهیه کردم.

وقتی می‌خواست مبلغ آن را از طریق کارت عابربانک به حسابم واریز کند، خودش شروع به وارد کردن رقم کرد و کارهای انتقال وجه را انجام داد و لحظاتی بعد رسید 64میلیون تومانی را به من داد. من هم رسید را چک کردم و وقتی از مبلغ آن مطمئن شدم سکه‌ها را به وی تحویل دادم و او از مغازه خارج شد. چند دقیقه بعد وقتی حسابم را چک کردم، متوجه شدم که هیچ پولی واریز نشده است. تعجب کردم و چندبار دیگر هم حسابم را چک کردم اما فقط 6400تومان به حسابم واریز شده بود.

چون به ماجرا مشکوک شده بودم، رسید دستگاه کارتخوان را چک کردم و آنجا بود که متوجه شدم مرد کلاهبردار رسید جعلی به من داده و در واقع وی به جای 64میلیون تومان، فقط 6400تومان به حسابم واریز کرده است. با شکایت این مرد، تیمی از مأموران تحقیقات در این زمینه را شروع کردند. آنها در بررسی‌های اولیه دریافتند که با کلاهبردارانی کاملا حرفه‌ای روبه‌رو هستند. متهمان زمانی که برای بار نخست به طلافروشی رفته و اقدام به خرید کرده بودند، رسید دستگاه کارتخوان را با خود برده و با تجهیزاتی که داشتند رقم 64میلیون تومان را روی آن جعل کرده بودند.

آنها وقتی برای دومین بار به طلافروشی رفته و 64سکه طلا را تحویل گرفتند، تنها 6400تومان به‌حساب طلافروش واریز کردند اما هنگام دریافت رسید، آن را با رسید جعلی که در اختیار داشتند عوض کرده و به این ترتیب وانمود کردند که 64میلیون تومان به‌حساب مالباخته واریز کرده‌اند.

با فاش شدن شگرد کلاهبرداران، تلاش برای دستگیری آنها شروع شد اما هنوز ردی از آنها به‌دست نیامده بود که مأموران متوجه شدند متهمان پیش از این نیز با همین شگرد اقدام به کلاهبرداری از یک طلافروشی در شهرستان سیرجان کرده بودند. در جریان این کلاهبرداری نیز آنها با استفاده از رسید جعلی، تعداد زیادی سکه بهار آزادی را به قیمتی باورنکردنی خریداری کرده و از این طریق سر مرد طلافروش کلاه گذاشته بودند.

مأموران با بررسی تصاویر ضبط شده در دوربین مداربسته طلافروشی، متوجه شدند که هر دو کلاهبرداری از سوی یک باند صورت گرفته است و از آنجا که احتمال می‌رود مردان کلاهبردار با این شگرد افراد دیگری را نیز فریب دهند، قاضی پرونده مجوز انتشار تصاویر به‌دست آمده از متهمان را صادر کرده و از کسانی که از مخفیگاه آنها خبر دارند خواسته است آنها را به نزدیک‌ترین کلانتری و پاسگاه پلیس معرفی کنند.

کد خبر 225861
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز