گروه حوادث: مرد شیاد با معرفی خود به‌عنوان وکیل دادگستری، اقدام به فریب زنان و دختران می‌کرد و بعد از بیهوش کردن آنها با آبمیوه مسموم، اموالشان را به سرقت می‌برد.

حوادث خارجی

این مرد اواخر بهمن سال گذشته و پس از سرقت طلاهای زن جوانی در جنوب شرق تهران، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت. مالباخته وقتی برای شکایت به کلانتری 169 مشیریه رفته بود، در تشریح ماجرا گفت: 26 بهمن ماه برای انجام کارهای حقوقی به دادسرا رفته بودم و در حال پارک کردن ماشینم در آن حوالی بودم که مردی حدودا 30 ساله نزد من آمد و با ارائه کارت شناسایی، مدعی شد که وکیل است.

او که با دیدن پرونده‌ای در داخل ماشینم فهمیده بود کار حقوقی در دادسرا دارم، دلیل مراجعه‌ام به آنجا را پرسید و من هم گفتم که برای شکایت آمده‌ام. او با مشاوره حقوقی، اعتمادم را جلب کرد و هر دو برای صحبت‌کردن درخصوص پرونده، در داخل ماشین نشستیم. همان موقع یک پاکت آبمیوه را که در دستش بود به من تعارف کرد و به حرف زدن ادامه داد اما من لحظات کمی بعد از نوشیدن یک جرعه از آبمیوه بیهوش شدم. پس از گذشت یک ساعت، زمانی که به هوش آمدم متوجه شدم که آن مرد 24 النگوی طلا و تعداد 4 حلقه انگشتری را که همراهم بود به سرقت برده است. وقتی با شماره تلفن درج شده روی کارت ویزیت او تماس گرفتم، گوشی‌اش خاموش بود و آنجا بود که فهمیدم در دام یک سارق حرفه‌ای گرفتار شده‌ام.

با این شکایت، پرونده در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری وکیل قلابی شروع شد. ماموران در همان ابتدا و با بررسی آلبوم عکس مجرمان سابقه‌دار، هویت متهم را شناسایی کردند و متوجه شدند وی که حجت نام دارد، در سال 80 ، در حالی که جوانی 19 ساله بوده، به جرم سرقت دستگیر و راهی زندان شده بود. در حالی که تحقیقات برای دستگیری حجت آغاز شده بود، شاکیان دیگری نیز با مراجعه به اداره آگاهی، شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند.

بررسی این شکایت‌ها نشان می‌داد که حجت با همان شگرد قبلی، خود را وکیل دادگستری جا زده و با فریب زنان و دختران در منطقه بازار، آنها را بیهوش کرده و سپس طلاها و اموال باارزششان را سرقت کرده است. طبق اظهارات شاکیان، یکی از مالباختگان زنی بود که از یکی از شهرهای شمال‌غرب کشور راهی تهران شده بود اما گرفتار وکیل قلابی شده و اموالش از سوی او به سرقت رفته بود.
سرهنگ محمد اشراقی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: ماموران پلیس در ادامه تحقیقات خود به سرنخی از مجرم سابقه‌دار در شمال غرب کشور دست یافتند. تیم تحقیق با دریافت نیابت قضایی راهی این شهر شد و بعد از بررسی‌های تخصصی توانست محل اختفای متهم را شناسایی کند. به این ترتیب حجت صبح 20 مردادماه در یک عملیات ضربتی دستگیر شد و پس از انتقال به تهران، در مقابل شاکیان پرونده قرار گرفت.

وی ادامه داد: تمامی شاکیان با دیدن مرد جوان او را به‌عنوان سارق اموالشان شناسایی کردند و حجت که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به سرقت‌ها اعتراف کرد. با این حال قاضی پرونده مجوز انتشار عکس او را در روزنامه‌ها صادر کرده و از دیگر شاکیان احتمالی خواسته است برای شکایت از وی به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 226731
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز