سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: اتحادیه‌ای بین‌المللی برای پاسخ به تمامی ابهامات باقی‌مانده در رابطه با واقعه یازدهم سپتامبرِ 2001 میلادی که در نیویورک رخ داد، تشکیل شده‌است.

America

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، سؤال‌های بسیاری درمورد واقعه یازدهم سپتامبر هنوز به قوه خود باقی‌مانده که توضیحات رسمی دولت آمریکا به هیچ وجه پاسخگوی آن نیست. مثلاً چرا برج سوم تجارت جهانی در نیویورک، که چهل و هفت طبقه داشت، بدون برخورد هواپیما با آن، ظرف فقط شش و نیم ثانیه، آن هم به صورت کاملاً عمودی، روی خود فروریخت که شبیه به تخریب کنترل‌شده‌ی ساختمان‌ها در آمریکا بود.

توضیح رسمی دولت آمریکا این بود که آتش‌گرفتن مبلمان اداری در این برج، منجر به آتش‌سوزی کل برج و فروریختن نهایی آن شد. شکی نیست که چنین رخدادی در تاریخ برج‌سازی در جهان باید بی‌سابقه دانسته شود.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، با وجود تمامی تبلیغاتی رسانه‌ای که تاکنون در آمریکا صورت‌گرفته، هنوز سی درصد از شهروندان آمریکایی، درباره فرضیه‌های رسمیِ ارائه‌شده توسط دولت آمریکا درباره وقایع روز یازدهم سپتامبر شک دارند و اینگونه توضیحات، به سؤال‌هایی که در اذهانشان باقی‌مانده پاسخ نمی‌دهد.

از همین رو، بیش از پنجاه سازمان و نهادِ علمی و تخصصیِ بین‌المللی، از جمله سازمان های مهندسی معماری، فعالان صلح‌طلب، تشکلات دینی، سربازان سابق آمریکایی، بستگان قربانیان یازدهم سپتامبر و امثال آن، با هم مؤتلف شده‌اند و گروهی تحت عنوان «در مورد 11 سپتامبر تجدید نظر کنید» ایجاد کرده اند تا با ارائه اسناد و مدارک متقن، به سؤالات پاسخ داده نشده، مانند علت سقوط برج سوم تجارت جهانی در نیویورک، و مانند آن، پاسخ دهند.

این گروه، خواهان تحقیقات همه‌جانبه، مستقل و شفاف درباره وقایع یازدهم سپتامبر، به خصوص علت ویران‌شدن سه برج تجارت‌جهانی در نیویورک، انتشار این نتایج برای بازشدن اذهان عمومی و آگاهی‌دادن به تمامی مردم دنیا در این‌خصوص است.

مثلاً شواهد خدشه‌ناپذیر علمی نشان می‌دهد که در بقایای برج‌های فروریخته در نیویورک، مواد منفجره‌ی ویژه‌ای که برای تخریبِ کنترل شده‌ی ساختمان‌ها در آمریکا از آن استفاده می‌شود، کشف شده‌است. این درحالی‌است که توضیحات رسمی دولت آمریکا به‌وجود چنین موادی نه تنها اشاره نکرده‌است، بلکه هیچ توجیه قابل قبولی نیز برای فروریختن برج سوم تجارت‌جهانی که هیچ شیئ خارجی با آن برخورد نکرده‌بود، عرضه نمی‌کند.

این اتحادیه جهانی که نقطه نظرات خود را از طریق پایگاه اینترنتی (ReThink911.org) منتشر کرده و می‌کند، در نظر دارد در خلال تمامی ماه سپتامبرِ امسال، پوسترهای تبلیغاتی برای پایگاه اینترنتی خود را در کشورهای مختلفِ جهان، روی تابلوهای اعلانات، در ایستگاه‌های مترو، بر روی بدنه اتوبوس‌های شهری و روی برچسب‌های سپر خودروها نصب و تی‌شرت‌هایی نیز برای همین منظور تولید کند، تا نظر همگان را به این مسئله‌ی مهم، مبنی بر این که باید در رابطه با وقایع یازدهم سپتامبر بار دیگر به تفکر نشست و تحقیقات علمی و مهندسیِ بی‌طرفانه و مستقل درباره آن انجام داد، جلب کند. این تبلیغات همچنین در پایگاه‌های اینترنتی فیس‌بوک، توتیتر و یوتیوب منتشر خواهد شد.

اگر توضیحات دولت آمریکا درباره علت سقوط سه برج تجارت جهانی در نیویورک صحیح نباشد، شاید تمامی پنج تریلیون (هزار میلیارد) دلاری که برای جنگ علیه تروریسم از سال 2001 میلادی تاکنون توسط مالیات پردازان آمریکایی و سایر کشورهای غربی هزینه شده است، هدر رفته باشد، یا حتی منجر به نتایج معکوس و افزایش دشمنی‌ها با آمریکا و غرب در جهان شده باشد.
تمامی کاربران اینترنتی قادرند با مراجعه به پایگاه اینترنتی «ریثینک 911 دات اورگ» ضمن ارائه‌ی نقطه نظرات خود درباره این واقعه، کمک‌های مالی خود را به این حرکت جهانی ارسال کنند.

گروه یاد شده در خاتمه اعلام کرد: یاد آوریِ وقایع یازدهم سپتامبر به تنهایی کافی نیست، بلکه باید درباره علل این حادثه، بازبینی عمیق و تفکر مجدد شود تا همگیِ ما بتوانیم با کمک یکدیگر، مسیر تاریخ را تغییر و دنیای متمدن را نجات دهیم، زیرا اسنادی که ما درباره وقایع یازدهم سپتامبر در اختیار داریم، ممکن است همگان را شگفت زده کند. ما به کمک و یاریِ تمامی افراد آزاداندیش در جهان نیاز داریم، زیرا هر کس در دنیا قادر است خودش را به رسانه‌ای برای (ایجاد) تغییر، تبدیل کند.

کد خبر 224313
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز