همشهری آنلاین: یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا ادعا کرد که ایران در تلاش برای باقی ماندن بشار اسد در قدرت، حمایتش از وی را افزایش داده است.

شبکه خبری بلومبرگ به نقل از یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا ادعا کرد که ایران تجهیزات نظامی در اختیار دولت سوریه قرار داده است و از سربازان حزب‌الله که در این رابطه مبارزه می‌کنند حمایت می‌کند.

وی که از اشاره به نامش خودداری کرد، افزود که سوریه همچنین از روسیه که قراردادهای نظامی با دمشق را ادامه و اجازه استفاده از بانک‌هایش را به این کشور می‌دهد، کمک دریافت می‌کند.

این مقام در عین حال به تجهیز سلمان ادریس، رییس شورای عالی نظامی سوریه که از مخالفین سوری هستند اذعان کرد و گفت که هماهنگی‌ها برای تامین نظامی ادریس بهبود یافته است و آمریکا و متحدینش امیدوارند با تقویت این فرماندهی عالی نظامی فشار بیشتری بر دولت سوریه وارد کنند و در نهایت آن را به پای میز مذاکره برای یافتن راه حل از طریق گفت‌وگو بکشانند.

به گزارش ایسنا، با وجودی که بازرسی از هواپیماهای ایران که از حریم هوایی عراق به قصد سوریه حرکت می‌کنند تاکنون مدرکی دال بر ارسال سلاح به دمشق توسط ایران را به دست نداده است، این مقام آمریکایی کمک نکردن عراق به بازرسی از هواپیماهای ایرانی را یک مشکل خواند.

 

کد خبر 223879
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز