همشهری آنلاین: جمعی از مقامات پیشین آمریکایی بعد از اینکه رژیم صهیونیستی موضع سرسختانه‌اش علیه ایران را به نمایش گذاشت از باراک اوباما خواستند برای دنبال کردن دیپلماسی با رییس جمهور جدید ایران تلاش کند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: جمعی از سیاستگذاران پیشین آمریکایی در نامه‌ای به باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا گفتند که انتخاب حسن روحانی که از تاریخ سوم اوت عهده دار سمت ریاست جمهوری می شود « یک فرصت بالقوه بزرگ» است.

در این نامه آمده است: ما قاطعانه دولت شما را به استفاده از این فرصت برای دنبال کردن مذاکرات جدید چند جانبه و دو جانبه با ایران در زمانی که روحانی روی کار می آید و نیز به خودداری از هر گونه اقدام تحریک کننده که می تواند این پنجره فرصت برای یک سیاست میانه روتر از سوی تهران را محدود کند، ترغیب می کنیم.

دراین نامه از آمریکا درخواست می شود برای استفاده از تحریم ها به عنوان اهرم در برابر امتیازات (از جانب تهران) آماده شود.

29 امضا کننده این نامه دیپلمات های کهنه کار آمریکایی از جمله توماس پیکرینگ، سفیر پیشین در سازمان ملل، آن ماری اسلاتر، دستیار ارشد هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین، لری ویلکرسون، رییس دفتر کالین پاول، وزیر امور خارجه پیشین هستند.

ایسنا که این خبر را متشر کرده نوشته است: این نامه یک روز پس از آن ارسال شد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به شبکه خبری سی.بی.اس آمریکا گفت که ممکن است دولتش قبل از آمریکا در خصوص چگونگی متوقف کردن ایران تصمیم‌گیری کند.

هفته گذشته نیز دو تن از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا یعنی چارلز دنت، جمهوری خواه و دیوید پرایس، دموکرات از اوباما خواستند در دوره روحانی از کلیه ابزارهای دیپلماتیک استفاده کند و تاکید کردند که محک نزدن روحانی یک «اشتباه» خواهد بود.

کد خبر 223385
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز