این‌جا نمایشگاه قرآن است. قرآن، انگار مجموعه‌ای دریاست. کاش می‌شد سوار بر یک کشتی در این دریاها ماند و لذت برد. بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌کریم با بخش‌های گوناگون در روزهای ماه مبارک رمضان در مصلای امام خمینی ره میزبان علاقه‌مندان است.

کاش می‌شد در این دریا ماند

به گزارش دوچرخه، امسال هم بخش‌های متنوع نمایشگاه فعال هستند، از جمله بخش کودک و نوجوان. هر غروب تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان از برنامه‌های این بخش‌ دیدن می‌کنند.

غرفه‌های «گل‌های بهشت» و «تجلی قرآن در آینه‌ی هنر» از غرفه‌های ویژه‌ی کودکان هستند که با قرار دادن ایستگاه‌های اریگامی، بازی، نقاشی و مسابقات رایانه‌ای مخاطبان را به سمت خود می‌کشند. البته گل‌های بهشت، در طرح جالبی، روی میز بزرگی وسط غرفه، گِل‌رس قرار داده و بچه‌ها می‌توانند سفال‌گری کنند. این اتفاق باعث شده بچه‌های زیادی با سروصدای عجیبی اطراف میز جمع شوند.

در کنار غرفه‌های کودک، 16 غرفه‌ی نوجوان هم قرار گرفته است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به غرفه‌های احکام کاربردی، خلاقیت و بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد. غرفه‌ی‌ بازی‌های رایانه‌ای از جمله شلوغ‌ترین غرفه‌های این بخش است. رضای 15 ساله، مشغول بازی لطفعلی‌خان زند است و به قدری هیجان‌زده شده که وقتی می‌پرسم نظرش درباره‌ی غرفه‌ها چیست؟ با صدای بلند جواب می‌دهد: «خیلی خوبه!»

به جز غرفه‌های کاربردی که برای آموزش و پژوهش برنامه‌ریزی شده‌اند، ناشرانی هم که در زمینه‌ی علوم قرآنی فعالیت می‌کنند، در سمت دیگر سالن اصلی شبستان مصلا حضور پر رنگی دارند و مخاطبان خاص خودشان را نیز جذب می‌کنند. نمایشگاه قرآن که فعالیتش را با ماه مبارک رمضان شروع کرده است، هر روز از ساعت 16 و 30 دقیقه تا 24 میزبان خانواده‌هایی است که می‌خواهند کمی از هیاهوی شهر فاصله بگیرند و با حضور در محیطی آرامش‌بخش از آموزش‌های مناسب برای کودکانشان نیز بهره ببرند.

کد خبر 223566
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز