جمعه ۲۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۷
۰ نفر

آب خنک دریا در روزهای عرق‌ریزان تابستان می‌چسبد، اما به چه قیمتی؟ به قیمت از دست دادن همه‌ی عمر؟ هفته‌ی گذشته، خبر تلخی شنیدیم. متأسفانه شش دانش‌آموز در دریا غرق شدند. آن‌ها با شرکت در یک اردوی دانش‌آموزی از شهر کرج به ایزد شهر نور رفته بودند.

دریا شوخی ندارد

آمارهای غرق شدن در دریای خزر هر سال وحشتناک است و عجیب این‌که هم مسافران دریا و هم  مسئولان به این مسئله بی‌اعتنا هستند. به گزارش ایسنا، در 107 روز (از اول سال تا زمان اعلام این آمار) بیش از 92 تن جان خود را با غرق شدن در دریای خزر از دست داده‌اند. هنوز تا پایان تابستان، راه دور و درازی است و این آمار ممکن است خدای نکرده چند برابر شود. یادمان باشد دریا شوخی ندارد. با خود تکرار کنیم ، دریا شوخی ندارد.

او می‌تواند بی‌رحم باشد. کارشناسان نجات غریق می‌گویند که شنا در دریا باید در زمان مناسب و با رعایت شرایطی  خاص صورت بگیرد. در نقاطی که نجات غریق نیست، شنا کردن ممنوع است. شوخی در آب بسیار خطرناک است. نباید به مهارت خود در شنا مغرور شد. بسیاری از شناگران ماهر ممکن است در دریا غرق شوند.

از شیرجه‌زدن در آب‌های غیرایمن یا آب‌های کم‌عمق خودداری کنید.

در صورت احساس غرق شدن، استرس نداشته باشید. تقلا و استرس شدید نیاز به اکسیژن را بیش‌تر می‌کند.

برای نجات یک غریق، اول امنیت خود را در نظر بگیرید. از پشت به غریق نزدیک شوید و از او بخواهید تقلا نکند. پس از رساندن غریق به ساحل، به سرعت با اورژانس تماس بگیرید.

کد خبر 222712
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز