چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۷
۰ نفر

محمد قرا گوزلو: رقابت‌های فوتبال لیگ برتر سیزدهم در حالی آغاز خواهد شد که خیلی‌ها معتقدند یکی از جذاب‌ترین لیگ‌های چند سال اخیر را شاهد خواهیم بود.

تقابل علی کریمی (با پیراهن تراکتور سازی) با تیم سابقش، پرسپولیس در هفته اول لیگ سیزدهم، هیجان انگیز

 با توجه به اتفاقات فصل نقل و انتقالات و جابه‌جایی‌های متعدد، بدون شک در هر بازی لیگ برتر می‌توان دنبال تقابل‌های ویژه و رویارویی‌های خاصی گشت که مطمئنا سوژه جالبی برای رسانه‌ها خواهد بود. این در حالی است که بسیاری از این تقابل‌ها در سال‌های اخیر، حاشیه‌های زیادی را هم به‌وجود آورده‌اند. در این مطلب هم تقابل‌های بازیکنان و مربیان مورد بررسی قرار گرفته است.

هفته اول:

گسترش فولاد- استقلال: احتمالا بازی در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار می‌شود. 3سال قبل هم استقلال در تبریز مقابل تیم تازه صعودکرده شهرداری تبریز شروع امیدوار کننده‌ای داشت. ایمان موسوی باانگیزه‌ترین بازیکن میدان است که با پیراهن آبی گسترش می‌خواهد خودش را به امیر قلعه‌نویی نشان دهد.

فجرسپاسی- نفت تهران: بازگشت غلامحسین پیروانی به نیمکت شیرازی‌ها در نوع خودش جالب است و البته مهرزاد معدنچی هم سوژه این بازی خواهد بود. او که معتقد است در پرسپولیس با ظلم گل‌محمدی روبه‌رو شد حالا می‌خواهد از یحیی انتقام بگیرد.

سپاهان- فولاد: یکی از بازی‌های کلاسیک لیگ را شاهد خواهیم بود و مهم‌ترین نکته، رویارویی آرش افشین با تیم سابقش خواهد بود. حسن جعفری هم در ترکیب فولاد مقابل سپاهان تیم سابقش قرار می‌گیرد.

صبا- ملوان: محمد مایلی‌کهن باید نخستین بازی‌اش را مقابل تیم شهر زادگاهش انجام دهد. او مقابل اسکوکیچ قرار خواهد گرفت که همچنان مربی گمنامی به‌نظر می‌رسد.

پرسپولیس- تراکتورسازی: این بازی همه‌‌چیز خواهد داشت و احتمالا بیش از 90هزار تماشاگر را به‌خود می‌بیند. رویارویی علی کریمی با پرسپولیسی‌ها و دایی مهم‌ترین اتفاق است. تقابل جواد کاظمیان با سعید شیرینی شاید قدیمی شده باشد اما باید دید تقابل هواداران تراکتور با قاسم دهنوی چگونه خواهد بود.

هفته دوم:

ملوان- داماش: یک دربی تمام عیار در هفته دوم و نخستین بازی ملوان در انزلی مقابل رقیب قدیمی. احتمالا این مهم‌ترین بازی اسکوکیچ در انزلی خواهد بود چراکه اگر برنده باشد حداقل تا نیم‌فصل از هواداران انزلی‌چی رأی اعتماد می‌گیرد.

استقلال - سپاهان: جنگ بزرگ مدعیان قهرمانی با یک اتفاق بزرگ و ویژه. حضور مجتبی جباری در تهران، آن‌هم با پیراهن سپاهان عجیب خواهد بود و باید دید هواداران استقلال چه واکنشی در قبال او و البته علی حمودی خواهند داشت. این طرف هم احمد جمشیدیان مقابل تیم سابقش قرار می‌گیرد.

ذوب‌آهن- پرسپولیس: تقابل لوکا و دایی حتما جالب است. سپهر حیدری و علیرضا محمد هم احتمالا برای دایی گل می‌برند اما باید دید در اصفهان چه برخوردی با پیام صادقیان خواهد شد.

تراکتورسازی- گسترش فولاد: این دربی شاید به اندازه دیگر دربی‌های ایران حساس نباشد. همه می‌دانند که در تبریز همه طرفدار تراکتور هستند و وقتی تراکتور باشد شاید تیم‌های دیگر برای هواداران تبریزی چندان معنا نداشته باشند.

هفته سوم:

داماش - نفت تهران: حتما حسین ابراهیمی بازیکن سال قبل داماش کارسختی در رشت خواهد داشت. احتمالا رشتی‌ها نزهتی و اولادی را هم راحت نخواهند گذاشت.

فجرسپاسی- استقلال: در تیم آبی‌پوش تهرانی سخت‌ترین کار را محمدمهدی نظری دارد که خیلی زود به شیراز برگشته و باید رودرروی فجر قرار بگیرد.

هفته چهارم:

استقلال - صبا: دوئل مایلی‌کهن و قلعه‌نویی، آن هم درحالی‌که دیگر از آن مصاحبه‌های آتشین خبری نیست و ظاهرا طرفین فعلا در صلح به‌سرمی‌برند. رضا عنایتی هم فرصت این را دارد تا دوباره به قلعه‌نویی و استقلال خودش را نشان دهد.

مس - ذوب‌آهن:کرمانی‌ها از لوکا چگونه استقبال خواهند کرد؟ حتما باید خوب باشد چون با لوکا ششم لیگ شدند.

سایپا- پرسپولیس: فیرات زمانی دستیار علی دایی در تیم ملی بود و در سایپا هم با او کار کرده است. سایپایی‌ها حتما از میلاد غریبی بازیکن فعلی پرسپولیس هم استقبال خوبی خواهند داشت.

سپاهان- تراکتورسازی: جدال قطب‌های شهرستانی برای فرشید طالبی جدال ویژه‌ای است. دوئل مجتبی جباری و علی کریمی هم در این مسابقه بزرگ دیدنی می‌شود.

هفته ششم:

استقلال- راه‌آهن: همه نگاه‌ها به دوئل طالب‌لو - رحمتی است. البته پیروز قربانی و امین منوچهری را نباید فراموش کرد که مقابل تیم‌های سابقشان قرار می‌گیرند. قلعه‌نویی و ابراهیم‌زاده هم که دوستان قدیمی‌ هستند.

فجرسپاسی- تراکتورسازی: برادران کریمیان(مهدی و مهرداد) یک‌بار دیگر وسط زمین با یکدیگر می‌جنگند.

سایپا- مس: تقوی به کرج برمی‌گردد، آیا این مربی می‌تواند از سایپا انتقام بگیرد؟

نفت تهران- پرسپولیس: گل‌محمدی به پرسپولیس می‌رسد. همین برای جذاب شدن این بازی کافی نیست؟

فولاد خوزستان- استقلال خوزستان: عجب دربی جالبی می‌شود. اگر فولادی‌های سابق مثل مبعلی، کلاه‌کج یا کعبی در این بازی بدرخشند اصلا نباید تعجب کرد.

هفته هفتم:

استقلال خوزستان- استقلال تهران: برای میلاد میداوودی یک مسابقه کاملا ویژه و خاص خواهد بود. همچنین برای سهراب بختیاری‌زاده، ایمان مبعلی و کریم بوستانی.

تراکتورسازی- سایپا: دوئل برادران نصرتی جالب خواهد شد. سعید دقیقی هم مقابل تیم سابقش نگاه‌ها را به‌خود جلب می‌کند.

هفته هشتم:

استقلال- پرسپولیس: دربی تهران مملو از تقابل و کری‌خوانی خواهد بود و البته قلعه‌نویی این بار باید مقابل دایی قرار بگیرد.

سپاهان- راه‌آهن: جدال منصورابراهیم‌زاده با تیم‌های اصفهانی همیشه جذاب بوده است.

فولاد - ذوب‌آهن: لوکا یک‌بار دیگر به اهواز برمی‌گردد و باید مقابل تیمی قرار گیرد که زمانی سرمربی‌اش بود.

صبا - تراکتورسازی: باید منتظر ماند و دید که از حامد لک در قم چطور استقبال می‌شود. تقابل جلالی و مایلی‌کهن هم دیدنی است.

هفته دهم:

نفت تهران- ملوان: اگر بازی در انزلی بود کار برای نزهتی، اولادی و حتی ابراهیمی سخت می‌شد اما در تهران احتمالا حاشیه‌ای نخواهیم دید.

سپاهان- پرسپولیس: این بازی به دربی ایران معروف است. این در حالی است که سپاهان و پرسپولیس همیشه با هم کری و اختلاف دارند. ماجراهایی که بر سر جذب دهنوی، خلیل‌زاده و یعقوب کریمی به‌پا شد این بازی را قطعا حساس‌تر می‌کند. از طرف دیگر سیدجلال حسینی و محسن بنگر روز آرامی در اصفهان نخواهند داشت.

هفته یازدهم:

راه‌آهن- داماش: اگر جهانگیر عسگری در اکباتان درخشید و گل زد احتمالا باید منتظر شادی گل ویژه‌ای بود. او می‌خواهد خودش را به راه‌آهن ثابت کند.

سایپا- استقلال: تقابل مجید صالح، مربی استقلال با تیم سابقش، قدیمی و تکراری شده و از طرفی قلعه‌نویی که علاقه‌ای به مربیان خارجی ندارد باید مقابل فیرات قرار بگیرد.

پرسپولیس- فجرسپاسی: تقابل دایی و پیروانی جالب خواهد بود. از طرف دیگر مهرزاد معدنچی و زارعی هم مقابل تیم سابقشان قرار می‌گیرند.

ذوب‌آهن- سپاهان: دربی نصف جهان امسال با حضور لوکا روی نیمکت ذوب‌آهن جالب خواهد شد. این در حالی است که بوناچیچ 3سال پیش از سپاهان اخراج شد. لوکا روز سختی مقابل نویدکیا و یارانش خواهد داشت.

تراکتورسازی- نفت تهران: مهم‌ترین رویارویی مورد توجه در این بازی برخورد علی کریمی و یحیی گل محمدی است اما حاشیه‌دارتر از آن، تقابل یحیی با جواد کاظمیان خواهد بود که نیم فصل این بازیکن را از پرسپولیس کنار گذاشت.

استقلال خوزستان- صبا: عبدالله ویسی که قبل از شروع فصل در آستانه پیوستن به صبا قرار داشت مقابل تیم سابقش قرار می‌گیرد. ویکروم هم در استقلال خوزستان با هم تیمی‌های سابقش دیدار می‌کند.

ملوان- فولاد: شاید این بازی برای مهدی دغاغله و حسن جعفری که مقابل تیم‌های شهرشان بازی می‌کنند کمی حساس باشد.

هفته دوازدهم:

استقلال- ملوان: این بازی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود؛ جایی که پژمان نوری مرد اول میدان خواهد بود. همه نگاه‌ها به اوست و هواداران ملوان حتی در ورزشگاه آزادی هم نوری را آزار خواهند داد. حسن اشجاری هم برای اینکه ثابت کند تمام نشده است می‌خواهد مقابل تیم سابقش خودی نشان دهد.

سپاهان- مس کرمان: در این بازی همه نگاه‌ها به شجاع خلیل‌زاده خواهد بود که با حاشیه‌های زیادی مس را ترک کرد. او ابتدا به پرسپولیس رفت ولی دایی این بازیکن را نخواست تا به سپاهان برود.

راه‌آهن- تراکتورسازی: تبریزی‌ها بابت رفتارهای ابراهیم‌زاده که ظاهرا بر سر مسائل مالی با آنها به توافق نرسید از او ناراحت هستند اما بعید است این ذهنیت منجر به حاشیه خاصی شود. تقابل جلالی و ابراهیم‌زاده هم جالب است.

فولاد خوزستان- نفت تهران: این بازی برای حسین فرکی، یحیی گل‌محمدی و رضا نوروزی بازی با خاطرات خواهد بود که باید مقابل تیم‌های سابق خود قرار بگیرند. پیش‌بینی می‌شود این بازی در فضایی کاملا دوستانه و صمیمی برگزار‌شود.

صبا - پرسپولیس: نبرد محمد مایلی‌کهن با علی دایی در این سال‌ها آنقدر خاص بوده که نمی‌توان به سادگی از کنارش گذشت. مایلی‌کهن امسال قبل از دایی گزینه جدی سرمربیگری پرسپولیس به‌حساب می‌آمد ولی به آنچه می‌خواست نرسید. او با دایی هم رابطه خوبی ندارد.

هفته سیزدهم:

نفت تهران- استقلال: یحیی گل‌محمدی که در پرسپولیس مقابل استقلال بازنده نبود باز هم برابر آبی‌پوشان قرار خواهد گرفت.

مس کرمان- فجرسپاسی: مجتبی ترشیز که در فجر خوش درخشید باید مقابل تیم سابقش بازی کند.

استقلال خوزستان‌- راه‌آهن: میلاد نوری که به نوعی متحول شدنش را مدیون ویسی است رودرروی او قرار می‌گیرد؛ تقابلی که فصل قبل در قالب بازی پیکان - صبا اتفاق افتاده بود.

ذوب‌آهن- صبا: از جدال لوکا بوناچیچ و مایلی‌کهن هم به غیراز یک فوتبال درگیرانه و جذاب از حالا نمی‌توان پیش‌بینی خاصی داشت. این در حالی است که مایلی‌‌کهن به مربیان خارجی معمولا آلرژی دارد.

سایپا- سپاهان: فیرات که در سپاهان ناموفق بوده باید در کرج مقابل این تیم بایستد. این بازی برای مهدی جعفرپور که بعد از سال‌ها از سپاهان جدا شده مسابقه خاصی است.

تراکتورسازی- فولاد خوزستان: این دو تیم که فصل قبل رقابتی شانه‌به‌شانه داشتند امسال هم برای سهمیه یا حتی قهرمانی می‌جنگند و جلالی هم مقابل تیم سابقش قرار می‌گیرد.

هفته چهاردهم:

استقلال- فولاد: امیر قلعه‌نویی می‌خواهد انتقام باخت خانگی فصل قبل را از فرکی بگیرد، این در حالی است که امسال خبری از آرش افشین در فولاد نیست.

صبا- مس: این بازی برای 2بازیکن جدید صبا مهم و ویژه است؛ مهدی محمدی و کیوان امرایی که از کرمان بیرون آمدند.

راه‌آهن- پرسپولیس: برای دایی که به سختی از راه‌آهن به پرسپولیس آمد، این بازی خاص‌ترین بازی فصل می‌تواند باشد. البته او همچنان رابطه خوبی با سران راه‌آهن دارد و این مسابقه کاملا دوستانه است. این حس شاید برای دستیاران او هم برقرار باشد البته عالیشاه، کفشگری و حتی علی عسگری هم فضای این بازی را صمیمانه‌تر جلوه می‌دهند.

سپاهان- ملوان: یک جدال دیگر بین کروات‌های لیگ برتری. آنها امسال جنگی سه‌جانبه دارند با یک ضلع ضعیف‌تر و گمنام‌تر به نام اسکوکیچ.

هفته پانزدهم:

مس کرمان- داماش: اگر رودباریان به ترکیب اصلی مس برسد حتما مصافش با تیم سابقش جذابیت‌هایی خواهد داشت.

تراکتورسازی- استقلال: یک جنگ بزرگ دیگر بر سر قهرمانی. عناصر جذاب‌کننده این بازی هم بسیار است؛ از علی کریمی گرفته تا قلعه‌نویی و جلالی که همه را یاد بازی معروف فولاد - ذوب‌آهن در هفته پایانی لیگ هشتم می‌اندازد که جلالی با ایستادگی مقابل ذوب‌آهن و ابراهیم‌زاده باعث قهرمانی استقلال شد؛ روزی که جلالی خیلی مرد شد و قاضی کولاک کرد. الان قاضی شاگرد قلعه‌نویی است و البته شاید در روز آخر لیگ این قضیه به نوع دیگری اتفاق بیفتد. روزی که تراکتور در تهران با استقلال بازی دارد و شاید این بازی تعیین‌کننده معادله قهرمانی باشد.

ذوب‌آهن - راه‌آهن: نبرد آهنی‌های لیگ برتر یک نبرد کاملا ویژه است چرا که لوکا و ابراهیم‌زاده به هم می‌رسند و خاطرات شیرین‌شان زنده می‌شود. ابراهیم‌زاده در سپاهان دستیار بوناچیچ بود.

نفت تهران- سپاهان: یعقوب کریمی چهره اول این میدان خواهد بود. پدیده پارسال نفت امسال یکی از مهره‌های گران‌قیمت سپاهان است.

سایپا- صبا: از مصاف فیرات - مایلی‌کهن هم نمی‌توان نکته‌ای پیدا کرد. البته آنها سابقه کار در فولاد را در گذشته هم دارند.

پرسپولیس- استقلال خوزستان: دایی و سهراب بختیاری‌زاده دوستان نزدیکی به‌حساب می‌آیند اما پرسپولیسی‌ها میانه خیلی خوبی با میداوودی و مبعلی ندارند و شاید خیلی خوب از آنها پذیرایی نکنند.

 

کد خبر 223542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز