سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات مصر روز سه شنبه اعلام کردند که در درگیری های نیمه شب گذشته میان حامیان محمد مرسی و نیروهای امنیتی در قاهره هفت تن کشته و 261 تن زخمی شدند.

7 کشته و 261 مجروح درگیری های شب گذشته قاهره

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از قاهره، محمد سلطان رئیس امور خدمات اضطراری مصر به خبرگزاری فرانسه گفت که دو نفر در درگیری های منطقه رامسیس در نزدیکی میدان التحریر و همچنین پنج تن دیگر نیز در منطقه گیزا کشته شدند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد که پرسنل نیروهای امنیتی نیز در میان مجروحان این درگیری ها بوده اند.

خالد الخطیب یک مقام رسمی وزارت بهداشت مصر نیز از کشته شدن هفت تن در درگیری های اخیر در این کشور خبر داد. وی خاطر نشان کرد که 124 تن از 261 مجروح این خشونتها همچنان در بیمارستان بستری هستند.

هزاران نفر از حامیان محمد مرسی همچنان در خیابانها دست به اعتراض می زنند و خواستار بازگشت مرسی به سمت ریاست جمهوری هستند.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه از شلیک گاز اشک آور توسط نیروهای امنیتی مصر به سوی معترضان در پل ششم اکتبر در قاهره خبر داد. گزارش شده بود که معترضان این پل را بسته بودند. پس از اقدام به شلیک گاز اشک آور از سوی نیروهای امنیتی، معترضان به سوی این نیروها سنگ پرتاب کردند.

براساس آمار اعلام شده از سوی خبرگزاری فرانسه، با احتساب آمار جدید کشته ها، شمار کشته شدگان خشونتهای اخیر مصر پس از آغاز اعتراض ها به دنبال برکناری محمد مرسی به بیش از 100 تن افزایش یافت.

این خشونتها ساعاتی پس از آن رخ داد که ویلیام برنز معاون وزیر خارجه آمریکا به مصر سفر کرد و با مقامات ارشد در قاهره دیدار و خواستار پایان خشونتها در این کشور شد.

کد خبر 223442
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز