همشهری آنلاین: رئیس جمهوری سوریه در گفتگویی اعلام کرد که اخوان المسلمین به هم کیشان و هم وطنان خود سخت می گیرد، حال آنکه با اسرائیل و غرب مسامحه می‌کند.

بشار اسد

به گزارش خبرگزاری مهر، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در گفتگو با روزنامه البعث چاپ سوریه اظهار داشت: آنچه در سوریه روی می دهد جنگ میان فقرا و ثروتمندان، اغنیا و زحمتکشان یا حمله پایگاه های مردمی به حزب حاکم بعث یا دولت نیست، بلکه از آغاز کسانی بودند که تلاش می کردند تاریخ حزب بعث را محو کنند و بگویند این حزب سوریه را نابود کرد و این در حالی است که حزب بعث بیش از 50 سال است دستاوردهای بسیاری داشته است.

وی خاطرنشان کرد: مشکل این است که آنچه در گذشته روی داد عدم توازن میان حزب و قدرت بود. مبارزه با فساد چه در دولت و چه داخل حزب، یکی از مهمترین ارکان بازگشت حزب بعث به پایگاه مردمی خود محسوب می شود.

بشار اسد در ادامه نقد حزب بعث و تصحیح اشتباهات این حزب را خواستار شد. وی افزود: فرهنگ نقد باید یکی از اصول حزبی و غیر حزبی ما باشد و این فرهنگ ارتباطی به نظام ها و قوانین ندارد.

رئیس جمهوری سوریه تصریح کرد: طرح ملی عربی همواره هدف قرار گرفته است، اما هویت عربی پس از سقوط اخوان المسلمین و فاش شدن ماهیت جریان هایی که از دین برای منافع خود استفاده می کنند به جایگاه صحیح خود بازگشته است.

وی در ادامه گفت: هویت عربی ما با وجود تلاش ها برای از بین بردن آن همچنان پابرجا است این یک هویت عربی ملی و میانه رو است که برای حفظ آن نیازمند اقدامات فرهنگی، سیاسی، دینی و تبلیغاتی است.

اسد خاطر نشان کرد: منظور از اسلام سیاسی احزابی است که همچون اخوان المسلمین از دین برای منافع شخصی و حزبی خود استفاده می کنند. وی در عین حال اظهار داشت که باید میان کسانی که از دین برای منافع خود استفاده می کنند و کسانی که دین را وسیله ای برای دفاع از مسائل حق و مشروع قرار می دهند، تفاوت قائل شد و این اسلام سیاسی درباره ایران و حزب الله صدق نمی کند چرا که این دو از بعد دینی و طایفه ای با مردم تعامل نمی کنند.

وی در ادامه گفت: اخوان المسلمین به هم کیش و دین و هموطن خود سخت می گیرد، اما با اسرائیلی ها و غرب مسامحه می کند و سعی می کند رضایت آنها را جلب کند.

رئیس جمهوری سوریه در پایان گفت: جنگ علیه سوریه در آغاز و در مرحله نخست تبلیغاتی بود و این بیانگر این است که رسانه ها در هر معرکه ای نقش اساسی ایفا می کنند.

کد خبر 222792
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز