مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
۰ نفر

هشمهری آنلاین: شرکتی اسپانیایی قصد دارد تا دو سال دیگر سفر به فضا را برای همگان میسر سازد، البته با نرخ بلیت 95 هزار پوند و به کمک یک بالون بزرگ!

بالون

براساس گزارش میل آنلاین، طی این سفر یک‌روزه مسافران درحالی که به یک بالون بزرگ متصل هستند، می‌توانند به صورت ایستاده از نمای 360 درجه زمین لذت ببرند، حضور در خلاء را تجربه کرده و حتی غذای مورد علاقه خود را در فضا صرف کنند.

پروژه eblooni ایده خلاقانه خوزه ماریانو لوپز رئیس شرکت Zeri2Infinity در بارسلون است. مسافران در این سفر درون یک کپسول 6 نفره توسط یک بالون بالا کشیده شده و به آرامی و در نهایت آرامش به نزدیکی فضا خواهند رفت. مسافران می‌توانند خورشید و ستارگان را به همراه انحنای سیاره زمین به صورت همزمان به چشم ببینند.

ماجراجویی روس به نام آرتمی لبدو که یکی از معدود انسان‌هایی است که همه کشورهای جهان را دیده‌است، برای رفتن به این سفر پیشاپیش ثبت‌نام کرده‌است.

بالون

شرکت Zeri2Infinity تکنولوژی‌هایی برای دسترسی کم‌هزینه و پاک به منطقه نزدیک به فضا را تولید می‌کند. این شرکت درحال حاضر سفرهایی را برای دانشمندان ترتیب می‌دهد اما در طرح جدید خود خانواده‌ها و زوج‌ها را برای بردن به لبه فضا مورد توجه قرار داده‌است. بزرگترین کپسول متصل به بالون این شرکت از گنجایش 6 سرنشین برخوردار است و شرکت اکنون درحال انجام پروازهای آزمایشی و جمع‌آوری کمک‌هزینه برای آغاز این پروژه است.

طی یکی از این سفرها، بالون‌ها از منطقه‌ای از اسپانیا که هنوز مشخص نشده از زمین بلند می‌شوند و در عرض یک ساعت خود را به ارتفاع 36 کیلومتری از سطح می‌رسانند. بالون به همراه کپسول برای دو ساعت در ارتفاعی دوبرابر ارتفاع پرواز کنکورد پرواز خواهد کرد و پس از آن مانند یک بالون معمولی با استخراج گاز به آرامی به زمین نزدیک خواهد شد. پس از آن بالون از اتاقک جدا شده و به پاراگلایدری وصل خواهد شد و طی پرواز با کمک این وسیله،‌مسافران دو دقیقه بی‌وزنی را تجربه خواهند کرد. پس از آن اتاقک در منطقه‌ای تعیین شده فرود خواهد آمد.

آغاز پروازهای تجاری این شرکت به لبه فضا از سال 2015 آغاز خواهد شد و هزینه سفر چهار نفر با این بالون 95 هزار پوند تخمین زده شده‌است.

کد خبر 222644
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز