همشهری آنلاین: عضو مجلس خبرگان رهبری خواستار لحاظ کردن کیفیت و کمیت در برنامه های افزایش جمعیت کشور شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، آیت الله محی الدین حائری شیرازی در مراسم روز جهانی جمعیت گفت: رعایت اعتدال و دوری از افراط و تفریط از اصول اساسی برنامه ریزی ها در همه زمینه ها از جمله برنامه جمعیتی کشور است.

وی افزود: در مورد جمعیت باید به صورت همزمان کمیت و کیفیت را با هم در نظر داشت. به عنوان مثال در خانواده هایی که سرپرست یا اعضای آن معتاد هستند افزایش جمعیت مایه فخر و مباهات نیست ولی در خانواده هایی که سالم هستند یا برخاسته از افراد نخبه و کارآمدند این افزایش جمعیت مقبول تر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اگر قرار است پاداشی برای افزایش موالید در خانواده ها در نظر گرفته شود منطقی است که این پاداشها باید به خانواده های خوب و سالم جامعه اعطا شود تا کنترل موالید هدفمند باشد.

وی با اشاره به دو حدیث از پیامبر گرامی اسلام گفت: اگر پیامبر توصیه فرموده اند که مسلمانان اولاد و نسل داشته باشند و فرموده اند من به مسلمانان در میان امت های دیگر مباهات می کنم ولو به بچه های سقط شده آنان، منظورشان افراد خبیثی چون صدام حسین که نیست، چرا که انسان اگر با ماندلا محشور شود بهتر از محشور شدن با صدام است.

حائری شیرازی ادامه داد: در حدیث دیگری از پیامبر اکرم(ص) داریم که به رکوع و سجود طولانی افراد توجه نکنید بلکه صداقت و امانتداری آنان را بررسی کنید. بنابراین نسل ها هم باید در افرادی که چنین خصوصیاتی دارند گسترش یابد تا برای جامعه کیفیت لازم را داشته باشد.

کد خبر 222514
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز