گروه شهری: طرح تهران‌گردی با حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، شهرداری تهران و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی از خرداد ماه سال جاری و با هدف جذب صدهزار گردشگر شهری تهران برگزار خواهد شد.

مسعود غلامی مجری طرح تهران گردی با  اعلام این خبر افزود: به همین منظور و با هدف غنی سازی و سالم سازی اوقات فراغت خانواده‌ها و جوانان تهرانی و ترویج فرهنگ گردشگری اولین اتوبوس تهران‌گردی با حضور مقام‌های ارشد شهرداری تهران و سازمان میراث فرهنگی در 29  اردیبهشت ماه رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد بسترهای مورد نیاز برای این طرح گفت: یکی از مهمترین برنامه های ما طراحی اتوبوس های روباز و بدون سقف بود که گردشگران بتوانند از امکانات ویژه‌ای در آن استفاده کنند و در طول برگزاری تور در آسایش و رفاه باشند. به همین منظور شرکت گنجینه بنادر با همکاری واحد گشت شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه اقدام به طراحی ویژه کرد و خط تولید این اتوبوس را در کشور شکل داد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال در حدود 10 دستگاه اتوبوس مخصوص گردشگری با طراحی خاص به کار گرفته خواهد شد گفت: ما در صدد هستیم تا تعدادی از اتوبوس‌های دو‌طبقه را که سالها در تهران تردد می‌کردند به خدمت گرفته و با طراحی مشخص و بهینه سازی در این طرح به کار گیریم.

مسعود غلامی با اعلام اینکه همیشه طرح های تهرانگردی دوره‌‌ای و مقطعی بوده و با حمایت دستگاه های دولتی انجام می‌گرفته و بار زیادی به دوش دستگاه های اجرایی می‌گذاشته است افزود: این طرح اینبار اگرچه با حمایت دستگاه‌های ذیربط در حال عملی شدن است اما با توجه به تجربه و امکانات موجود می‌توان امیدوار بود که شعار اصلی ما یعنی ایرانگردی را با تهرانگردی آغاز کنیم تحقق یابد.

مجری طرح تهرانگردی به تجربه تهرانگردی در ایام دهه فجر سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در بهمن ماه سال گذشته ما توانستیم در قالب طرح تهرانگردی 20 هزار دانش آموز و بسیجی را با شهر تهران و آثار بجا مانده از دوران انقلاب اسلامی آشنا کنیم و به این باور برسیم که تهران توانایی جذب گردشگران زیادی را در طول یک سال خواهد داشت.

غلامی با اشاره به جزئیات این طرح افزود: ما روزانه دو نوع تور تهران گردی برگزار می کنیم. طرح های نیم روزی که از ساعت 9 صبح شروع و تا ساعت 14 ادامه خواهد داشت و تورهای تمام روز که از ساعت 9 صبح تا 19 عصر برگزار می‌شود.

وی از آشنایی خانواده ها و جوانان تهرانی با جلوه های فرهنگی این شهر قدیمی در این طرح یاد کرد و گفت: در تهرانگردی برای هر دستگاه اتوبوس یک راهنما که با شهر آشنایی کامل دارد و فرهنگ قدیم و آثار و ابنیه تاریخی این شهر را به خوبی می شناسد، اختصاص داده شده است.

کد خبر 22245

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز