چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۹:۴۷
۰ نفر

مسعود غلامی: هدف از اجرای طرح تهران‌‌گردی فرهنگ‌سازی در بخش گردشگری و تبیین جایگاه آن است.

ایده‌ راه‌اندازی تور تهران‌گردی حدوداً از شش ماه پیش شکل گرفت و در بهمن ماه سال گذشته همزمان با دهه‌ فجر، 20 هزار نفر از طریق این تورها، تهران‌‌گردی و در شش روز از جاذبه‌های دیدنی شهر تهران بازدید کردند.

تور تهران‌‌گردی با همکاری شهرداری تهران، جهت حدود 20 هزار نفر از دانش‌آموزان و بسیجیان محترم شهر تهران در حال برگزاری است که این اقدام در جهت غنی‌سازی و سالم‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها و به‌خصوص جوانان، بالا بردن سطح آگاهی شهروندان نسبت به شهر تهران به عنوان شهری با پیشینه فرهنگی و تاریخی غنی، معرفی جاذبه‌ها و دیدنی‌های شهر تهران، صورت گرفته است.

تاکنون حدود 50 نفر جهت اجرای این پروژه مشغول به  فعالیت شده‌اند و در صورت افزایش گردشگران احتمال اشتغال به‌کار بیشتر وجود دارد. برنامه‌ بلندمدتی برای اجرای طرح تهران‌‌گردی در نظر گرفته شده که در مرحله‌ اول تورها یک روز در هفته‌ هر پنج‌شنبه برگزار شده تا آشنایی لازم در میان مردم ایجاد شود.

پس از این مرحله، تورهای تهران‌‌گردی هر روز از شنبه تا جمعه به هفت مقصد گردشگری شناسایی شده به‌صورت نیم‌روزه و تمام‌روزه برگزار می‌شود.

بازدید از موزه‌ 13 آبان، کاخ گلستان، میدان مشق، ارگ، دروازه گلخانه، کاخ موزه‌های سعدآباد، خانه‌ پروفسور حسابی، کاخ نیاوران، دارآباد، موزه‌ فرش، لانه‌ جاسوسی آمریکا، خانقاه صفی علی شاه، برج طغرل، معبد آناهیتا، شهرک سینمایی و ... نیز از جمله مقصدهای مورد نظر در این طرح است.

کد خبر 22726

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز