یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس مرکز تحقیقات قلب و عروق هرمزگان اظهار کرد: کاهش وزن موجب پائین آمدن فشار ماکزیمم و مینیمم می‌شود و بیماران مبتلا به افزایش فشارخون ملزم به رعایت رژیم هستند تا وزن آنها با قد و استخوان‌‌بندیشان متناسب شود.

از غذاهایی دارای سدیم بالا دوری کنید

به گزارش ایسنا، دکتر حسین فرشیدی با اشاره به لزوم پرهیز برخی از غذاها برای پیشگیری از بیماری فشار خون، گفت: از خوردن سوسیس، کالباس، کنسرو گوشت، برگرها و سایر فرآورده‌های گوشتی به علت دارا بودن مقادیر بالای سدیم باید پرهیز کرد و همچنین سبزی‌های کنسرو شده در آب نمک، زیتون شور، چیپس و سایر تنقلات شور نباید مصرف شوند.

وی با اشاره به این نکته که غذاهای رستورانی نیز اکثرا بیش از حد لازم حاوی نمک هستند و مصرفشان مضر است، یادآور شد: ماهی دودی یا کنسرو شده و تن ماهی سرشار از سدیم و مضر است.

فرشیدی افزود: مواد حاوی کافئین از قبیل قهوه، چای و نوشابه‌های کولا سبب افزایش فشارخون می‌شوند و باید در حد اعتدال مصرف شوند.

این متخصص قلب و عروق خاطرنشان کرد: باید عادت کنیم از روی برچسب مواد غذایی پی به میزان سدیم آنها ببریم و در صورتی که مقدار سدیم آن زیاد است آن را مصرفش نکنیم.

وی همچنین به مردم توصیه کرد: از مصرف خودسرانه شربت‌های دارویی مانند شربت‌های ضد اسید معده یا آنتی بیوتیک که ممکن است نمک زیاد داشته باشد خودداری کنید.

کد خبر 222138
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز