یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۲ - ۰۴:۲۳
۰ نفر

صحرای شنی نامیب در نامیبیا، کوه‌های سین‌کیانگ تیان‌شان در چین، پارک ملی تاجیک در تاجیکستان، کوه اتنا در ایتالیا و ذخیره‌گاه زیست‌کره ال‌پیناکاته و گران دسیرتو د آلتار در مکزیک با توصیه کارشناسی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در شمار میراث جهانی اعلام شدند.

5 شگفتی طبیعی در فهرست میراث جهانی

علاوه بر این، به توصیه این اتحادیه، کمیته میراث جهانی با الحاق منطقه «حیات وحش محافظت‌شده لوا» و «جنگل محافظت‌شده نگاره نداره» به پارک ملی کوه کنیا موافقت کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی صدای طبیعت به نقل از اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت، تیم بدمن، مدیر برنامه میراث جهانی IUCN، گفت: «ازصحراهای پهناور در نامیبیا و مکزیک تا رشته‌کوه‌هایی در تاجیکستان و چین و آتشفشانی در ایتالیا، اماکنِ جدیدِ میراث جهانی یونسکو علاوه بر اینکه جشنواره‌ای از زیبایی‌های طبیعی هستند، نشانی از تعهد مشترک ما برای حفظ این میراث برای نسل‌های آینده نیز به شمار می‌روند.»

صحرای شنی نامیب، بیابانی با مه ساحلی و دارای گستره متنوعی از ریگ‌روان است که شرایط جوی آن زیبایی‌های طبیعی منحصربه‌فردی را ایجاد می‌کند. رشته کوه‌های سین‌کیانگ تیان‌شان در کنار قله‌های پوشیده از برف و دره‌هایی با بستر سرخ، از مجموعه‌ای از اکوسیستم‌ها با زیبایی چشم‌نواز برخوردار هستند. کوه اتنا از نظر مطالعات آتشفشان‌شناسی و ژئوفیزیک شهرت دارد و در نهایت، گوناگونی شگفت‌آور مناظر در ذخیره‌گاه زیست‌کره ال‌پیناکاته و گران دسیرتو د آلتار با ریگ‌های روان گسترده و دهانه‌های آتشفشانی عمیقش، تنوع گونه‌ها و زیستگاهی شگفت‌انگیزی را ایجاد کرده است.

کد خبر 222083

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز