چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۴:۴۹
۰ نفر

گروه سیاسی: حضور مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد با شور و شوق فراوان دانشجویان این دانشگاه همراه بود.

دانشجویان که روز قبل از مراسم با هیجان تمام به دنبال پیدا کردن کارت ورود به سالن بودند حتی تا ساعت 6 صبح نیز به تلاش خود ادامه دادند. جالب آن که به جز دانشجویان دیگرانی از جمله یک پیرزن 70 ساله، چند جانباز و چند دانش‌آموز دبستانی منتظر بودند تا برای اولین بار شاهد حضور مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی باشند.

کارشناس فرهنگی این دانشگاه در باره محتوای سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان این دانشگاه می‌گوید: «مدت زمان زیادی بود در رابطه با مفهوم توسعه و پیشرفت و مظاهر عینی آن در حال مطالعه بودم. نقطه نظرات و مطالب گوناگونی را مورد کنکاش قرار دادم و در هم ریختگی و ناهمگونی فزاینده‌ای در این رابطه مشاهده می‌نمودم.

و از همه مهم‌تر به عنوان یک تحصیل کرده مسلمان واقعاً در پی این همه جست‌وجوگری، الگو و چشم‌انداز شایسته نظام جمهوری اسلامی یافت نمی‌شد.

اما سخنان مقام معظم رهبری در زمینه مفهوم توسعه و مدل پیشرفت براساس الگوی اسلامی ایرانی برایم بسیار راهگشا بود. زیرا اولاً ایشان یک نظام توسعه یافته و تحول آفرین را با معیارهای علمی و اسلامی تبیین و تشریح فرمودند. و ثانیاً با بیان معایب و ایرادات ساختاری مدل توسعه غربی و برشمردن عواقب پیروی از چنین نظام‌هایی نتایج زیانبار این نوع تحول را خاطرنشان ساختند.

با توجه به موفقیت سیاسی- فرهنگی ایران اسلامی در جهان امروز و فتح قلل متعدد پیشرفت و تعالی و شکل‌گیری موج پرسرعت تولید علم و جنبش نرم‌افزاری توسط جوانان و دانشمندان ایرانی در پی تأکیدات و ارشادات مقام معظم رهبری؛ لزوم تدوین راهبردی الهام بخش در جهت طراحی مدل توسعه یکی از ضروری‌ترین نیازهای امروز جامعه ما بود، که درایت مقام معظم رهبری در رابطه با این مهم و ترسیم محورهای اساسی و اصول حاکم بر مدل توسعه اسلامی ایرانی از سوی ایشان در دیدار با دانشجویان در دانشگاه فردوسی بدین نیاز جامعه علمی و دانشگاهی پاسخ صریح و استراتژیک ارایه گردید.

مدل پیشرفت مبتنی بر معنویت که در سخنرانی مقام معظم رهبری مطرح گردید از دو جهت بسیار حائز اهمیت بود.

اول پایگاه و نوع مخاطبین آن و دوم افق و مقصد نهایی آن.در زمینه پایگاه و نوع مخاطبین آن سخنرانی معظم له در جمع دانشجویان و آن هم در صحن دانشگاه بیانگر توجه ویژه ایشان به نقش دانشگاه در فرآیند توسعه و پیشرفت و اعتماد و اعتقاد قلبی به توانایی و خصلت معنویت طلبانه نسل جوان و دانشجو به عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی است که این اعتماد و اطمینان سرمایه‌ای بسیار گرانبها و گرانقدری برای جامعه پرتلاش آرمانخواه دانشجویی است.

کد خبر 22207

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز