دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۹:۵۰
۰ نفر

سید رضا اکرمی*: در زمانی که دشمن با صدور قطعنامه‌ها و اعمال تحریم‌ها و فشارها از خارج و دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی و قراردادن جناح‌ها مقابل یکدیگر از داخل، برای ایجاد تفرقه و اختلاف در نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند، درایت مقام معظم رهبری در نامگذاری سال 86 به نام اتحاد ملی و انسجام اسلامی می‌تواند چراغ راه ملت مسلمان ایران برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن باشد.

شاید انگیزه نامگذاری سال 86 به این نام در اتفاقات و رویدادهای سال 85 نهفته باشد. سالی که توطئه‌های دشمن برای ایجاد تفرقه( با دامن‌زدن به اختلافات قومی و مذهبی در بمب‌گذاری‌های اهواز، حوادث سیستان و بلوچستان و بمب‌گذاری‌ها در عراق) نمود پیدا کرد و به اوج خود رسید.

قطعا رهبر معظم انقلاب براساس مشاهدات خود وگزارش‌های رسیده حساسیت موضوع را دریافتند و با نامگذاری این سال به نام اتحاد ملی و انسجام اسلامی زمینه خنثی‌ساختن ترفندهای دشمن را فراهم آوردند تا این اتحاد هم در درون نظام جمهوری اسلامی و هم بین‌ ملتهای مسلمان چه شیعه و چه سنی شکل گیرد اما در درون کشورمان، آنچه در 28 سال گذشته کاملا رخ نموده این است که غرب نمی خواهد ایران متکی به خود و دستاوردهای خود باشد.

ما معتقدیم صدور قطعنامه‌هایی که امروز غربیها برای ایجاد تفرقه بدان متوسل شده‌اند نه تنها موجب تفرقه در میان مردم ما نمی‌شود بلکه انسجام درونی ملت ما را بیشتر می‌کند.

در بیانات مقام معظم رهبری تکلیف بسیاری از امور روشن است و از این پس این ماییم که با تکیه بر شعار اتحاد ملی و انسجام اسلامی در سال 86 باید به وظیفه خودمان عمل کنیم و در مسیر دستیابی به اهدافمان، طعمه حیله‌های تفرقه‌‌اندازانه دشمن نشویم!

*عضو جامعه روحانیت مبارز تهران

کد خبر 19787

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز