شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۵
۰ نفر

حسین سبحانی‌نیا*: سخنان مقام معظم رهبری چه در پیام نوروزی و چه در مراسم آغاز سال جدید در مشهد مقدس حاوی نکات مهمی بود و آنچه که شاکله این پیام و سخنرانی را تشکیل می‌داد، بحث نامگذاری سال 86 با عنوان «اتحاد ملی و انسجام اسلامی» بود.

وقتی به مجموعه شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی نگاه می‌کنیم متوجه خواهیم شد که مخالفین نظام (و به طور کلی‌تر، جهان اسلام) دقیقاً فعالیـت‌های مخرب خود را براین دو محور متمرکز کرده‌اند.

از سویی سعی در ازهم‌پاشیدگی وحدت ملی و ایجاد اختلاف میان قومیت ها در داخل کشور دارند و از سوی دیگر قصد دارند با تشدید برخی مسائل میان شیعیان و اهل سنت، جهان اسلام را دچار واگرایی کنند.

در شرایط فعلی ما در داخل کشور بیش از گذشته به اتحاد نیاز داریم و جریان‌های سیاسی و قومیت‌ها لازم است توجه کافی به ترفندهای دشمنان داشته باشند.

مسئولین اجرایی و تقنینی هم بایدتلاش خود را به کار گیرند تا اهمیت این موضوع را با کمک رسانه‌ها تبیین کرده و به آن جامه عمل بپوشانند تا راهکارهای موجود مورد غفلت واقع نشود.

قطعاً این مهم در راستای کاهش هجمه و فشارهای خارجی تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.

در خارج از کشور هم جریان استکبار با وحشتی که از قدرت جهان اسلام دارد سعی کرده در جهت از بین‌بردن انسجام اسلامی تلاش کند لذا شیعیان و اهل سنت می‌بایست نسبت به سیاست تشعب دشمن آگاه بوده و با هوشیاری از این ترفند، راهکار صحیحی را اتخاذ نمایند.

مسئولین نظام هم باید در کنفرانس اسلامی و سایر کنفرانس‌های منطقه‌ای موضع‌ فعالی را در این خصوص در پیش گیرند، تا توطئه‌های دشمنان در برابر وحدت اسلامی ناکام شوم.

*عضو هیات رئیسه مجلس

کد خبر 19031

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز