همشهری آنلاین: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به افتتاح موزه سرای شهید بهشتی در روز 11 تیر ماه، از تملک خانه عزت الله انتظامی خبر داد و گفت: منزل استاد انتظامی و مرحوم اخوان ثالث تا پایان سال به موزه تبدیل خواهد شد.

بازیگر سینما

به گزارش ایسنا، سید محمد هادی ایازی در این باره گفت:‌ یکی از اقدامات ما در شهرداری تهران حفظ خانه های مشاهیر در سطح شهر است که در این راستا هر سال چند واحد به موزه تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا خانه استاد عزت الله انتظامی نیز توسط شهرداری تهران تملک شده و تا پایان امسال به موزه تبدیل خواهد شد.

ایازی همچنین افزود: همچنین یکی دیگر از برنامه های ما تملک و تبدیل کردن خانه مرحوم «اخوان ثالث» است که امسال به انجام می‌رسد.

وی در خصوص بهره برداری از موزه سرای شهید بهشتی که 11 تیر ماه به انجام رسید، اظهار کرد: منزل شهید بهشتی یک سال قبل تملک شد و مرمت و بازسازی های لازم به انجام رسید و هم اکنون به موزه تبدیل شده و آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان است.

وی ادامه داد: داخل منزل شهید بهشتی به موزه سرا تبدیل شد و در طبقه همکف اتاق شورای انقلاب وجود دارد که در آن تصاویر شهید بهشتی، فیلم ها و شجره نامه ایشان که به امام زین العابدین(ع) ختم می‌شود، نصب شده است.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران افزود: در طبقه دوم این موزه سرا پژوهشکده ای با وجود کتابخانه ای که قریب به دو هزار جلد کتاب دارد، طراحی شده تا دانشجویان بتوانند با مراجعه به این مکان تحقیقات علمی خود را به طور کامل به انجام برسانند.

ایازی در ادامه با اشاره به اینکه کلاس های شب های چهارشنبه شهید بهشتی که در زمان حیاتشان دایر بود، گفت: بار دیگر در شب های چهارشنبه این کلاس ها برگزار می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: نکته ای که برای ما مهم است این است که بتوانیم کاربری فرهنگی این مکان را حفظ کنیم و در این مورد باید اذعان کنم که همانطور که اتاق ها را حفظ کردیم در کنارش کتابخانه، محل نمایش فیلم و پژوهشکده در ساختمان طراحی شده تا کاربری های فرهنگی موزه فراهم آید.

 

کد خبر 221905
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز