همشهری آنلاین: رئیس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: امیدوارم به سمتی برویم که آموزش پزشکی و ارائه خدمات سلامت، بعد اسلامی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر آقای دکتر سید علیرضا مرندی در حاشیه همایش قرآن، عترت و سلامت ویژه جامعه پزشکی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این فرهنگستان بیست و چند سال قبل تاسیس شد گفت: اما اساسنامه آن بیشتر در خصوص علوم پزشکی بود و حتی به مسائل سلامت هم ارتباطی نداشت چه برسد به مسائل اسلام و قرآن.

دکتر مرندی افزود: 15 ماه قبل به درخواست ما، شورای عالی انقلاب فرهنگی اساسنامه فرهنگستان علوم پزشکی را اصلاح کرد در اساسنامه جدید وظایف بسیار سنگینی در خصوص ابعاد مختلف سلامت اعم از جمعی، روانی و اجتماعی به ویژه درباره سلامت معنوی تاکید فراوانی شده است.

وی گفت: در این اساسنامه در خصوص فلسفه و حکمت مرتبط با سلامت، تربیت پزشک حکیم و قرآنی و مسائل اعتقادی، وظایف سنگینی بر عهده فرهنگستان علوم پزشکی گذاشته است.

دکتر مرندی افزود: ما برنامه ریزی کردیم که این رسالت را به نحو احسن انجام دهیم و گروه های هشت گانه ای که در فرهنگستان بود، اضافه شد و اکنون 16 گروه داریم که بعضی از این گروه ها به همین وظایف عمل می کنند.

وی حکمت، فلسفه و طب اسلامی، سلامت اجتماعی با تاکید بر مبانی اعتقادی، سلامت معنوی ، قرآن، عترت و سلامت را از جمله فعالیت گروه های مختلف فرهنگستان علوم پزشکی بیان کرد.

دکتر مرندی ابراز امیدواری کرد: از طریق استفاده از این گروه ها بتوانیم مسائل سلامت را بیشتر و بیشتر درحیطه اسلامی ببریم.

وی گفت: باید وظیفه خودرا به عنوان پزشک و گروه پزشکی در ارتباط با خدا و خلق خدا از بعد اسلامی بیشتر ببینیم.

دکتر مرندی افزود: امیدوارم آموزش پزشکان را بتوانیم با مسائل اسلامی، اعتقادی و عترت آمیخته کنیم تا پزشکان، حکیم تربیت شوند.

دکتر مرندی درباره شناسایی فعالان قرانی جامعه پزشکی نیز گفت: با کمال تعجب، تعداد بیش از آنچه که تصور می شد، فعالان قرانی در جامعه پزشکی وجود دارد که از جمله آنها قاریان بین المللی هستند که از پزشکان، متخصصان، فوق تخصصان و استادان دانشگاه هستند.

وی درباره اینکه نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در میان جامعه پزشکی چه تاثیری در جامعه خواهد داشت گفت: این تاثیر بسیار زیاد خواهد بود.

دکتر مرندی افزود: قداست پزشکی بسیار بالاست و نباید ان را خراب کرد.

وی گفت: سلامت، مطلب فراگیری است که همه مردم به آن اعتقاد و نیاز دارند .

دکتر مرندی به اهمیت بالای سلامت اشاره کرد و افزود: هرچه بتوانیم بر روی سلامت کار کنیم خود پزشکان می توانند جامعه را هم از بعد سلامت و بعد معنوی آن هدایت گر باشند.

وی با بیان اینکه پزشک و معلم نقش ارزشمندی درسازندگی اعتقادات دارند گفت: هرچه ما در این زمینه کار و آموزش پزشکی را متحول کنیم، ارزش دارد.

کد خبر 221834
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز