جمعه ۱۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم جهانی قره کلیسا، فرصتی برای نشان دادن رفاه ادیان در ایران به جهانیان است.

gharah kelisa

فرماندار شهرستان چالدران با بیان این مطلب گفت: مراسم جهانی قره کلیسا امسال از سیزدهم تا پانزدهم تیرماه به مدت سه روز با حضور ارامنه ایران و جهان در بنای تاریخی قره کلیسا شهرستان چالدران برگزار می‌شود.

قره کلیسا یا کلیسای طاطائوس مقدس یکی از زیباترین آثار تاریخی شمال غرب کشور در آذربایجان غربی واقع در شهرستان چالدران است که قدیمی‌ترین کلیسای عالم مسیحیت به شمار می رود.

کلیسای طاطائوس داری دو گنبد زیبا در اندازه 24 متری و 5/ 18 متری است و قسمت های خارجی آن نیز دارای طرح های معماری جالب و زیبا است.

قلی پور افزود: برگزاری این مراسم بزرگ با حضور جمع کثیری از پیروان کلیسای ارامنه جهان نشان می دهد که جمهوری اسلامی نسبت به دیگر ادیان الهی احترام قائل است و آنان در اجرای آیین‌های دینی خود از آزادی کامل برخوردارند.

وی با بیان اینکه شورای خلیفه گری ارامنه استان زمان برگزاری این مراسم را به احترام ماه مبارک رمضان یک هفته زودتر برگزار می کند اضافه کرد: در سال های گذشته مراسم مذهبی قره کلیسا اواسط تیر ماه انجام می شد اما امسال زودتر از سال های گذشته انجام می‌شود.

قلی پور گفت : اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره میراث فرهنگی نیز برای توزیع بروشور بین گردشگران و زائران داخلی و خارجی در راستای شناساندن مکان های گردشگری و ظرفیت های گردشگری در کمپ قره کلیسا مستقر هستند.

کد خبر 221821
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز