چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۱:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نبرد سنگین بین نیروهای مسلح عراق و ارتش المهدی وابسته به مقتدا صدر در ناصریه منجر به کشته و مجروح شدن بیش از یکصد تن گردید، و از دیگر سوی انفجار بغداد 82 کشته و مجروح بر جای گذاشت.

به گزارش آسوشیتدپرس، پلیس عراق روز چهارشنبه 26 اردیبهشت اعلام کرد که در درگیری میان پلیس و ارتش المهدی در شهر ناصریه 11 عراقی کشته و 91 تن دیگر مجروح شدند.

سخنگوی پلیس اعلام کرد، دو طرف تا طلوع آفتاب در خیابان‌ها باقی مانده و مغازه‌های ناصریه هم چنان بسته باقی ماند.

وی اظهار داشت: در این درگیری‌ها 11 تن ازجمله شش غیر نظامی، دو تن از کماندوهای سپاه مهدی و یک پلیس کشته و 91 عراقی نیز مجروح شدند.

هنوز مشخص نیست چه امری موجب درگیری در ناصریه شده اما حامیان مقتدی صدر روحانی شیعه درعراق اغلب با اعضای حزب شیعه فضیله درجنوب عراق در مناقشه هستند.

ارتش عراق همچنین اعلام کرد درحمله‌ نیروهای ائتلافی در بغداد بیش از 40 عراقی دستگیر شده‌اند.

در انفجار یک بمب کنار جاده‌‌ای در شمال بغداد نیز دو تن از اعضای سنی شورای شهر کشته شدند.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از کریستوفر گارور، سخنگوی ارتش آمریکا اعلام کرد سربازان ‌آمریکایی چهار هدف با ارزش را در حین عملیات‌های جستجو برای یافتن سه سرباز مفقود شده‌ آمریکایی دستگیر کردند.

گارور گفت: ما 10 عملیات جداگانه در 48 ساعت گذشته به انجام رسانده و 11 فرد را که چهار تن از آنها هدف‌های بسیار ارزشمند محسوب می‌شوند، دستگیر کرده‌ایم.

ارتش آمریکا همچنین امروز اسامی هفت سرباز کشته یا ربوده شده در جریان حمله‌ القاعده در جنوب بغداد را اعلام کرد.

یکی از سربازانی که در این حمله کشته شده به دلیل مشخص نبودن چهره‌اش هنوز شناسایی نشده است اما پنتاگون اسامی چهار سرباز دیگر را عنوان کرد که شامل سه سرباز ربوده شده و سرباز مذکور آمریکایی است که شناسایی‌اش با مشکل همراه شده است.

هم‌چنین پایگاه اینترنتی المحیط گزارش کرد گروه "دولت اسلامی عراق" در بیانیه‌ای مسئولیت سرنگونی چهار فروند هلیکوپتر آمریکایی را در مناطق مختلف عراق بر عهده گرفت.

کد خبر 22171

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز