یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۱:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیروهای آمریکایی و عراقی از دستگیری 54 تروریست وابسته به القاعده و دیگر گروه‌های مسلح خبر دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، ارتش عراق و نیروهای آمریکایی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: نیروهای عراقی روزیکشنبه( 6خرداد) در حمله‌ای در منطقه‌ی دیالی، هفت فرد مسلح که وابسته به القاعده بودند را دستگیر کردند.

ارتش عراق اعلام کرد: یگانی از نیروهای مسلح وابسته به ارتش عراق 32 مظنون تروریست دیگر را به همراه 37 مخفیگاه سلاح در این منطقه کشف کرد.

یک گروه دیگر نیز در عملیاتی مشابه در حالی که به جستجوی دو افسر مفقود شده در جنوب بغداد می‌پرداخت، شش فرد مسلح دیگر را دستگیر کرد.

نیروهای عراقی هم چنین شش فرد مسلح را در منطقه شرق اللطیفیه در جنوب بغداد دستگیر کردند که دو تن از آنها مظنون تروریستی بوده‌اند.

خبرگزاری عراق نیز اعلام کرد: در عملیات نیروهای انگلیسی در منطقه‌ی دورالنفط در مرکز بصره سه فرد مسلح کشته و چهار تن دیگر دستگیر شده‌اند.

پلیس عراق هم چنین تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته 20 جسد مجهول‌الهویه در مناطق مختلف بغداد در حالی که چشم و دست بسته بوده‌اند، کشف شده‌ است.


پلیس عراق هم چنین صبح روزیکشنبه عملیاتی را در روستای الاحمیر در شمال بعقوبه آغاز کرده است.

نیروهای عراقی به دنبال ربوده شدن 10 فرد در منطقه الیرموک در شمال بعقوبه اقدام به این عملیات کردند.

در همین حال، نیروهای آمریکایی طی عملیاتی در منطقه‌ی العدل واقع در غرب بغداد با استفاده از بمب‌های صوتی بیش از 20 تن را دستگیر کردند.

پلیس سامرا نیز گزارش داد: افراد مسلح ناشناس عصر شنبه منزل عبدالکریم یاسین عضو پارلمان و از اعضای جبهه‌ی توافق را منفجر ساختند.

ارتش آمریکا هم چنین در بیانیه‌ای اعلام کرد: در اثر انفجار بمبی در مسیر خودروی نیروهای آمریکایی در صلاح‌الدین واقع در شمال بغداد، سه سرباز آمریکایی کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

تداوم درگیری با نیروهای مقتدا صدر

در همین حال، نیروهای آمریکایی و عراقی امروز (یکشنبه) برای دومین روز متوالی مواضع شبه نظامیان شیعه را در شهرک صدر هدف قرار دادند. در این میان نیروهای انگلیسی نیز حملات‌شان را به شبه نظامیان در شهر بصره افزایش دادند.

در همین حال، در شهر کوت 70 افسر پلیس عراق استعفا کرده و سلاح‌هایشان را تحویل دادند.

پلیس اعلام کرد که علت این اقدام نگرانی آنها از هدف قرار گرفتن توسط نیروهای مقتدی صدر بوده است.

نیروهای آمریکایی و انگلیسی در شهرک صدر چندین حمله را برای هدف قرار دادن شبکه‌های شبه نظامیان مورد حمله قرار دادند و یک مظنون را دستگیر کردند.

در جریان حمله‌ی دیگری در شهرک صدر، یک خودرو هدف قرار گرفت.

منابع امنیتی در بصره نیز عنوان داشتند، درگیری‌های شدیدی میان اعضای سپاه المهدی و نیروهای انگلیسی طی شب گذشته و صبح امروز در اماکن مختلف بصره در گرفته است.

این درگیری‌ها در مناطق الحسین، مرکز امنیت داخلی در مرکز بصره و در منطقه‌ی "خمسه میل" و منطقه الکزیزه واقع در شمال بصره بوده است که منجر به نابودی چهار خودروی زرهی انگلیسی شد.

هم چنین نیروهای آمریکایی و عراقی اقدام به بستن خیابان‌های اصلی منطقه الدوره واقع در جنوب بغداد کردند.

نیروهای آمریکایی و عراقی هم چنین منع آمد و شد خودروها را به اجرا گذاشتند.

خبرگزاری عراق نیز اعلام کرد: مقتدی صدر از رهبران شیعه‌ی عراق در تماس تلفنی با سید عبدالعزیز حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، جویای حال وی شد.

رادیو صدای آمریکا نیز به نقل از یک منبع در گروه صدر اعلام کرد: مقتدی صدر رهبر شیعه عراق نشست فوری و حساس رهبران گروه صدر را برای پاسخ به اظهارات کاخ سفید مبنی بر درخواست آمریکا جهت ایفای نقش مثبت صدر در عراق خواستار شده است.

این منبع گروه صدر تاکید کرد: نشست مذکور امروز (یک‌شنبه) در منزل مقتدی صدر در نجف برگزار می‌شود.

کد خبر 23029

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز